hoeveel geld zit er in een pin automaat ?

zeg maar ABNAMRO of ING

we hebben een discussie erover , geen rare plannen .....
of het moet echt heeeeeeeel veel zijn ...........;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (5)

Volgens een berekening van NRC Next zit er in de gemiddelde pinautomaat zo'n €7.000,-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel geld er in een automaat zit weet ik niet maar echt heel wat meer dan 7000. je kunt max 300 euro pinnen dus met 7000 iets meer dan 24 mensen. Volgens mij pinnen er aan een automaat op drukken dagen echt wel een paar honderd. nu pint niet iedereen 300 maar toch.
er zal snel een bedrag me 5 nullen inzitten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overdag worden sommige automaten wel bijgevuld (bij drukke punten, zoals die in buitenmuren van winkelcentra en zo).
7000 lijkt me inderdaad meer voor een pinautomaat op een rustige plek - en als dat genoeg is, is er geen reden om er méér in te doen, maar op veel plekken zal dat te weinig blijken vermoed ik (waarna er voortaan meer in gaat, daar zullen vast wel allemaal formules voor zijn: een automaat in een uitgaansgebied van een grote stad zal ook meer bevatten dan een flappentap in een buitenwijk).
de hoeveelheid geld die in een pinautomaat zit is afhankelijk van locatie en verwachte uitgifte van geld.
er wordt via een systeem gekeken hoeveel van welke waarde papier er in een automaat moet. sommige hebben meer tientjes andere meer vijftigjes.
totale inhoud is dus wisselend maar in ieder geval na het vullen meer als mijn jaarsalaris.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dit aan banken vraagt, sturen ze bijna de politie op je af. Maar laten we eens beginnen met wat banken wel vertellen: er zijn 7556 geldautomaten in Nederland(gegevens 2003). Daar wordt in een jaar 150 miljoen keer uit gepind. Dat is per dag meer dan 400.000 keer. Als al die mensen 50 euro pinnen, komt elke dag zeker 20 miljoen euro uit de automaten, otewel 2647 euro per automaat. Toch zit er veel meer in bepaalde automaten. In de documentatie van de geldautomaat Wincor Nixdorf ProCash 3100se lezen we bijvoorbeeld dat er 12.600 bankbiljetten in kunnen. Het lijkt niet onredelijk om te veronderstellen dat sommige flappentappen 40.000 euro of meer bevatten voor een weekend. Een geldautomaat stelen heeft overigens geen zin: zodra het ding uit een muur wordt gebeukt, maakt een verfpatroon het geld waardeloos.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de pinautomaat waar ik altijd kom zit er niet meer dan 10 Euro in.

Tenminste dat denk ik, want ik kan nooit meer pinnen...