Wat voor waarde heeft een "lintje" eigelijk als ook "amusument" journalisten er eentje "verdienen"?

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit naar aanleiding van Albert Verlinde's lintje.

Wat heeft hij gedaan dat hij het lintje heeft verdient?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
...waarmee het vanaf heden dus definitief GEEN eer of bijzonderheid meer is voortaan om een lintje te ontvangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Straks krijgt Xinix er ook eentje voor zijn punten in GV!
:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahahaha, nou, dan zou ik mijn lintje inleveren als ik er per ongeluk al een had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor net dat Chiel Montagne er ook een heeft gekregen.
Wat heeft die de laatste 25 jaar gepresteerd (als 'ie al ooit wat gepresteerd heeft)???
't Moet toch niet gekker worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chiel Montagje? Op volle toeren? Whaaaaaaaaaaaaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We wachten met smart op Penny de Jager en haar Holland Show ballet :)))

Het beste antwoord

Die hele lintjes regen is één grote poppenkast.

Behalve voor mensen die écht iets betekenen voor de samenleving en dan niet Dhr Verlinde , die met zijn salaris al waardering genoeg krijgt.

Hier heeft de muziek juf, van de basis school een lintje gekregen vandaag, niet alleen voor haar muziek lessen maar vooral voor alles wat zij daarnaast nog organiseerde voor de kinderen, als de musicals en blokfluitlessen.Zowel op de basischolen als de muziek school, heeft ze veel jonge kinderen enthousiast gemaakt met veel soorten muziek.
Dat is wél een lintje waard, vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor de juf!

Andere antwoorden (11)

Hij bezorgt veel mensen aangename uurtjes.En dat is in de ogen van velen ook een verdienste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde is nul.
Er zijn zoveel mensen die iemand kunnen amuseren of iets dergelijks en dat voor hun plezier en geld doen.
Geef de lintjes maar aan reddingswerkers en dat soort mensen die hebben het vaker en meer verdiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las het net. In mijn ogen stelt het lintje dan helemaal niets meer voor. Een relnicht met zendtijd een lintje geven?
Ik geloof dat ik niet goed word. Er zijn zoveel mensen die veel beter werk doen en dat lintje echt verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De motivatie ervoor is: Veel gedaan voor de homo emancipatie en voor de nederlandse cultuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij heeft zo'n verdiend lintje helemaal geen waarde. Dan kunnen ze paul de Leeuw ook wel een lintje geven. Die probeert ook iedereen in de z..... te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeftie al.. http://www.youtube.com/watch?v=AscKSLduQ3Q
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
was bij mij nog niet bekent omdat ik altijd de zender wegzap waar hij op komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paul de Leeuw hoeft er ook niet meer te zijn, hij heeft alle grenzen nu wel bestookt. We weten het nu wel zo langzamerhand. Bovendien is homo niet de norm, maar hetero, dat vergeet hij nog te vaak. Ál mag hij gewoon zijn wie hij is, we leven in een vrij land.
Ik ben het wel eens met de jury. Zowel knuffelhomo Albert Verlinden als knuffelmarokkaan Ali B zijn goed voor de zaak waarvoor ze staan. Dat is overigens niet hun eigen verdienste, maar het feit dat mensen steeds meer knuffels nodig hebben. Morgen zien we weer onze knuffelprinses. We kennen allemaal ook een aantal knuffel surinamers (Lassie rijst)
Niets mis mee hoor. Brood en spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook goed voor de zaak waar ik voor sta. Maar ik verdien echt geen lintje hoor. En al zeker niet die knuffel Marokkaan die tegen iedereen jij zegt. Ik word gek van die gozer! Die zegt gewoon jij tegen Balkenende, is hij helemaal gek geworden die knuffel Marokkaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die knuffel Marokkaan is lievv, hij moest alleen niet zo plat praten. Hij heeft trouwens ook Beatrix op de wang gekust.
Goeie vent trouwens om al die nep formaliteiten te doorbreken. Ik en jij zijn te beperkt om Balkenende met jij en jouw aan te spreken. Lang leve Ali B.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Edje: betalen ze jou 900.000 Eur per jaar en kent 90 % van de bevolking jou? Nee, dan ben je misschien wel goed in je werk, maar is je werk niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
newkid, dus pas als je heel veel geld verdient, heb je recht op een lintje? Of als je maar genoeg met je kop op de buis komt? Al die zogenaamde dikgeldverdienende 'sterren' met hun flut-talent zijn alleen maar ordinaire egotrippers. En ja, die verdienen een speld... in hun achterste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies qMark. Als jij mensen alleen beoordeeld op het salaris is het wel heel triest met jouw beoordeling gesteld.
En ben ik te beperkt om Balkenende met jij en jouw aan te spreken? Nee hoor dat heeft met normen en waarden te maken. Mensen die ouder zijn spreek je nu eenmaal aan met u. En Balkenende..... die spreek je sowieso met u aan, alleen al vanwege zijn functie.
Die knuffelmarokkaan is gewoon een ordinair straatschoffie die geen manieren kent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat is een onterecht omdraaien van mijn verhaal. Ik vind niet dat Albert Verlinden of Ali B perse een lintje hoeven hebben, en voetballers ook niet. Verdomd weinig mensen verdienen een lintje eigenlijk. Maar dat wil niet zeggen dat de jury, die een criteria hanteren zoals ze die kennelijk hanteren, volkomen ten onrechte genoemde personen een lintje hebben gegeven. Maar Edje 40 is niemand en zijn werk is van geen betekenis, dus hij moet niet zeuren. Aan de andere kant wordt niemand zomaar geld betaald, en ik neem aan dat volgens velen bij de commerciële tv Albert zijn geld waard vinden. Je zou kunnen zeggen, dat alleen mensen een lintje krijgen voor dingen die ze hebben gedaan en waarvoor ze niet overeenkomstig betaald kregen. Dan vind ik dat meisje Toth of een aantal professors en geen enkele politicus een lintje verdient.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je antwoord schreef je dat je het eens was met de jury. En daar wringt onze schoen. Je zegt een hoop dingen die kant nog wal raken. Je hebt het over geld verdienen, maakt mij allemaal niet uit hoeveel iemand verdient, geld heeft niets met een lintje te maken. Het gaat om de prestaties op maatschappelijk vlak die iemand heeft geleverd. Iemand die van belang is geweest in de samenleving. En in mijn ogen vallen Allie B en Albert Verlinden daar niet onder. En inderdaad ik ben niemand en mijn werk is ook niet van betekenis voor onze maatschappij. Maar ik zeur niet om een lintje, want als ik hem wel zou krijgen dan zou ik hem niet verdienen.
Dat is een initiatief van Onno Hoes, levenspartner van Albert Verlinde, gedeputeerde in Brabant en hoog in de VVD.
Dus met wat duw- en trekwerk van VVD-leider Mark Rutte heeft de nationale relnicht eindelijk een koninklijke onderscheiding.
14 jaar geleden
Niets anders dan loos gebrabbel.
Een lintje is in mijn ogen de grootste vorm van discriminatie die in ons land plaats vind.
Zij die het echt verdienen,staan achteraan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarde is mijns inziens nihil. Het is eigenlijk een klap in het gelaat voor diegenen die het werkelijk, verdiend hebben c.q. verdienen. Elk jaar worden er mensen in het 'ridderlijke' zonnetje gezet met een frequentie van 3500-5000 personen. Na 30 jaar lopen er in ons kikkerlandje dus een dikke 100.000 lieden rond met één of ander versiersel, welke verkregen zijn door uitzonderlijke verdiensten voor de maatschappij.
Bekende Nederlanders kijken reikhalzend uit ieder jaar of zij gefêteerd worden, vanwege hun uitzonderlijke verdienste, om het journaal, een potje voetbal, een gouden medaille, wereldkampioenschap.....etc etc als een soort topping op hun hoorntje softijs.

Het lintje is in het leven geroepen voor (bij wijze van spreken) Tante Alie, die 40 jaar het eelt op haar handen, en op haar ziel heeft gewerkt uit een vorm van altruïsme met zieken en bejaarden. Dat mens verdiend een 'ridderlijk' zonnetje.
En zo zijn er honderden Tante Alie's.

Daar horen nagemaakte entertainers absoluut niet bij, daar hebben ze andere 'prijzen' voor, als de Loden Loekie, de Gouden Loekie, de Theo d'Or , de Louis d'or, een gouden Kalf, de Televizier-ring en noem maar op.

Dat is mijn ongezouten mening.

Gelukkig hanteren ze bij andere 'organisaties' wel een betere scrutenering om voor de lauweren in aanmerking te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf me verbazen want ik kom steeds weer andere namen tegen van 'BN'ers' die de Koninging schijnen te hebben behaagd: Danny de Munk, Imca Marina, Wil Luikinga, Chiel Montagne...
Volgend jaar wellicht Miss Brard, Vanessa, Joling en Paay?
Wat is dat toch eigenlijk een smerig wereldje.
Overigens natuurlijk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@qmark: dat is politiek en samenleving. Walgelijk natuurlijk.Maar het is even walgelijk dat goedbetaalde voetballers, wetenschappers, directeuren enz een lindje krijgen. Marine mensen, die op de Tromp hebben gezeten en lekker in de buurt van Somalie op piraten hebben gejaagd vanuit hun grote schip kregen een onderscheiding. Mijn broer is op 20-jarige leeftijd op de Java zee door de Japanse verzopen en heeft nooit posthuum een behoorlijk onderscheiding gekregen. Terwijl de vlootleiding wist dat het een mission impossible was en de Amerikanen en de Australiërs al weg waren voor het begon. Ik val aan, wie volgt mij? Niemand dus, allen wat nederlandse jonge jongens. Van de vloot hebben 2 mensen het overleefd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lindje m/z lintje (ik werd een beetje onpasselijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oblomov, mooi gesproken ! Je verdient een lintje !
Geen. En dat is sneu voor diegenen die na jarenlange inzet een lintje hebben gekregen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen fan van Albert Verlinden laat ik dat voorop stellen. Echter als je je een beetje verdiept in de bezigheden van deze persoon (en dan doel ik niet op zijn sexuele geaardheid want we zijn hopelijk wel een keer zover dat we elkar op dit vlak ten minste kunnen respecteren)dan kun je al snel concluderen dat hij op cultuur gebied en in de media op divers vlak, zich zeer verdienstelijk heeft gemaakt. Daar kun je gwoon niet omheen. Ongezouten meningen geven is niet moeilijk maar degene die meent 10% van Albert Verlindes betekenis voor het volk te bezitten mag van mij op staan.
Waarschijnlijk ken ik je dan al wel want dan ben ke zeker bekend.aten we niet zo snel over iemandoordelen zonder dat we werkelijk weten hoe en wat hij gedaan heeft zonder ons te laten verblinden door zijn sexuele geaardheid en hem dat lintje te gunnen.
Bij zo`n lintje gaat het er niet om wat je bent maar meer wat je presteert.