Hoe kom ik te weten in welke straten van Groningen de meeste studenten wonen?

Is dat te raadplegen via een databank o.i.d.? Ik zoek dus niet zozeer wijkgericht, maar straatgericht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op deze website vind je de ligging van een aantal grotere studentencomplexen:
http://stadgroningen.lefier.nl/nederlands/in/vragen/bij-wie-kan-ik-terecht/bewonersvereniging-studenten
Hier zie je ook een aantal regelmatig terugkerende straatnamen:
http://studentenkamers.nl/zoek?p=2&action=search&city=Groningen&prijsklasse=300-350&submit=Zoeken&price_min=300&price_max=350&PHPSESSID=a5f12ed6b452b39760f126c011bd6b69
Ook hier worden complexen genoemd:
http://www.studentenbureau.nl/pers-media-bericht/studentenkamers-in-stad-relatief-goedkoop/95

Is het overigens niet veel handiger om flyers te verspreiden op plekken waar regelmatig studenten komen? Denk aan kroegen, studentenverenigingen, universiteit/hogeschool, kamerverhuurbureaus, kennismakings- en introductiedagen (!), evenementen die zich op studenten richten etc.
Je kunt dan ook een flyer maken zich een beetje ludiek is en zich specifiek op die doelgroep richt.

Succes!
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het CBS (centraal bureau statistieken), en anders de gemeente Groningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben pas student af en ik woon zelf in Groningen.
Geloof mij, de studenten zijn overal haha.

De gemeente heeft volgens mij een aantal plekken gemaakt speciaal voor studenten maar die zijn in elke wijk.
In Vinkhuizen bijvoorbeeld staan een aantal flats. Eén van die flats is speciaal voor ouderen en er is ook één (of twee) die vol met studenten zit.

Veel studenten wonen ook in of in de directe omgeving van het centrum; altijd handig in verband met het stappen.

Hoe dichter je bij het centrum komt...hoe meer studentenhuizen. Enkele voorbeelden van wijken:
- Vinkhuizen
- Oosterpoort
- Helpman
- Rivierenbuurt
- Korrewegbuurt (deze zeker; hier zit ook een Jumbo speciaal voor studenten; veel kleine porties in een verpakking)
- Concordiabuurt (nabij Noorder station)

Geloof mij...Groningen is niet voor niks "Studentenstad".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon kijken waar je de meeste lege bierkratten buiten ziet staan, haha grapje hoor..

Nee hoor, doorgaans zijn de studenten over de hele stad verdeeld.

Liefst zitten zij alle zo dicht mogelijk bij het centrum vanwege hun onderlinge sociale contacten.

Echter vol is vol. En op een gegeven ogenblik zijn nieuwkomers daarom gedwongen verder van het centrum een woonruimte te accepteren.

Bij mijn weten is er geen databank betreffende de huisvesting van studenten.

Ik denk trouwens dat een dergelijke databank verboden is op grond van de wet op de privacy.

Groet,

Ton