Nee.
Correct me if I am wrong, maar er zijn heel maar weinig katholieke presidenten van de VS geweest.
John F. Kennedy.
En verder weet ik er geen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, de meeste presidenten waren dat ook niet. Eigenlijk was Kennedy waarvan ik weet dat hij katholiek was.
Bijv. George Bush (jr) behoort tot de United Methodist Church , Bill Clinton is een Baptist (~beide zijn een protestantse stroming).
13 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet en waarom ook? In Amerika zijn er zoveel stromingen van welk geloof danook, dat het toeval is als er eens een president katholiek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Stevebravo;

Nee, volgens de grondwet moet de president in de VS geboren zijn en het staatsburgerschap hebben. Hij hoeft geen enkele religie aan te hangen, hoewel dat natuurlijk wel helpt bij het trekken van kiezers. JFK was als eerste en enige katholiek de uitzondering op de regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, katholiek hoeft een Amerikaanse president niet te zijn.

Voor de wet hoeft hij ook iet christelijk te zijn, maar je wordt in de VS geen president (je krijgt nooit genoeg stemmen) als je geen belijdend christen bent (of veinst te zijn).
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de rose eh roos.
Je moet je vader hebben vermoord en je moeder hebben vergeven, en bovendien christelijk zijn, om in aanmerking te komen voor het president van de USA.
In werkelijkheid waren nagenoeg alle presidenten van Amerika, anti religie, meestal zelfs atheïst.