Welke woorden hebben meerdere trema's?

In een nieuwsartikel kwam ik 'Israëliërs' tegen; een woord met twee trema's.
Bestaan er meerdere (Nederlandstalige) woorden met twee of meer trema's?

2 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Het woord 'coëfficiënt' heeft twee trema's.

Het woord ‘oöïde’ is een van de weinige woorden met twee trema’s direct achter elkaar. De naam wordt gegeven aan kleine bolletjes van calciet of een ander mineraal.
Antoni
2 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
"oöïde".... Hoe spreek je dat uit ?
Als [Oh-oh-iede], misschien ?
Antoni
2 jaar geleden
Ja, @Ozewiezewozewiezewallakristallix, dat lijkt mij ook de correcte uitspraak! Ik kende het woord nog niet vóór ik een antwoord op deze vraag zocht.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Thanks !
Oh, en ik was de plus nog vergeten.... Bij deze.
Niet een woord dat je dagelijks tegenkomt:
hïerarchieënhïerarchie
SimonV