Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op wat voor moment moet je je ouders vertellen dat je een 3 voor Nederlands hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
872

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zodra je thuis komt uit school. Niet zo van hé ,ha, hallo, mooi weertje, ik had een drie voor Nederlands. Liever zo van, ik had mijn Nederlands niet zo goed gemaakt, eigenlijk best wel slecht. En laat ze dan raden naar je punt.......
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Direct als je thuis komt uit school lijkt me wel een mooi moment. Anders gaan ze denken dat je geprobeerd hebt het te verzwijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ziek bent ofzo, of op een andere manier zielig bent, want dan vinden ze je vast al zielig genoeg, dan gaan ze niet ook nog eens boos worden. Werkt vast!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak na het eten. Met een volle buik reageren de meeste mensen minder heftig.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden
Zo spoedig mogelijk. Zeg rustig dat je er het hele weekend tegenaan gehikt hebt maar dat je het toch liever zelf zegt dan dat je ouders er op een andere manier achter komen. Het schooljaar duurt nog even, dus je hebt nog alle kansen om je prestaties op te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlak nadat ze zelf gezakt zijn voor hun inburgeringscursus.
En in alle andere gevallen nadat je volgende cijfer een 8 is zodat je gemiddelde een 5,5 (dus voldoende) is

Of gewoon nadat je je vaders rapport nog eens doorbladert en zegt hey pap had jij ook een 3 voor Nederlands ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het om een rapportcijfer gaat of om een cijfer voor een proefwerk o.i.d.

Als het voor een proefwerk is: niet vertellen. Je hoeft je ouders toch niet van ieder wissewasje op de hoogte te stellen? Zorg dat je die 3 snel weer compenseert door een aantal hoge cijfers te halen zodat je een normaal cijfer op je rapport hebt.

Als het een 3 op je rapport is, zien ze het vanzelf wel. Niet te bang zijn voor hun reactie; je ouders zijn ook jong geweest en bijten niet (hoop ik voor je). Het ergste wat je kan gebeuren is dat ze je straf geven. Nou, jammer dan; dat overleef je wel weer! Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen idee of dit op iedere school zo werkt, maar bij mijn jongste zoon heb ik als ouder gewoon via internet inzage in alle cijfers die hij haalt.
Ik kijk hier regelmatig naar, niet om hem te controleren maar gewoon uit interesse naar hem toe.
Zodra je het weet. Het is eerlijk en misschien kunnen zij je helpen een voldoende of hoger te halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon rechttoe rechtaan, ze komen er op den duur toch wel achter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding