Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe bestellen Duitsers 3 bier?

Ben ik de film Inglorious Basterds aan het kijken krijg ik zo'n broodje aap verhaal te horen. Of niet soms?
Namelijk dat Duitser en Engelsen op een andere manier 3 biet bestellen. De Duitsers met duim, wijsvinger en middelvinger, de Engelsen met wijsvinger, middelvinger en ringvinger. Duh?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
3.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha dat vroeg ik mij ook al af toen ik de film zag, het komt wel heel overtuigend over maar je gaat er toch even over nadenken of het wel écht zo is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Iedereen doet het op zijn eigen manier. Welke vingers daarbij worden gebruikt maakt per land geen verschil uit, als je je bier maar krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een tattoo op je arm misschien met chinese tekens ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normale duitsers en engelsen, doen dat verbaal, dus door middel van spraak. Alleen de doofstomme mensen doen dat middels hun vingers. Dus: Drei Bier bitte, of Can I get another glass of ale, please.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij een plus hoor, want ik zou dat ook gezegd hebben. +
Er zijn zeker culturele verschillen in hoe je op de handen telt. Of de gegevens in die film precies kloppen weet ik niet / kan ik zo niet vinden. Wel is bv heel duidelijk dat Chinezen heel anders tellen:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding