Hoe citeer je zinnen?

Moet je bij elke zin aanhalingstekens gebruiken of gewoon alle zinnen 2 aanhalingstekens dus bijvoorbeeld: ''Ik ga naar Engeland.'' ''Morgen gaan we weer naar Nederland.''

of

''Ik ga naar Engeland. Morgen gaan we weer naar Nederland.''

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.8K

Het beste antwoord

Als jouw 2 zinnen opeenvolgend zijn, zoals in jouw voorbeeld, dan mogen ze gewoon tussen 2 aanhalingstekens staan. Echter, als er tekst tussen komt (bijv. zei zij), dan moet je in 2x 2 aanhalingstekens gebruiken.