Hoe moet je in de tekst voor de tweede keer verwijzen naar een bepaalde auteur als het over een andere bron gaat in hetzelfde jaar?

Bijvoorbeeld:
Er groeien bladeren aan de boom (Muis, 2013). Maar in de herfst worden deze bladeren geel (Muis, 2013).

En stel dat de eerste bron van het boek Bomen is en de tweede van het boek Herfst, maar wel allebei van dezelfde auteur en hetzelfde jaar.

Waar moet er dan in de bronvermelding in de tekst een nummer staan? En waar in de bronnenlijst? En moet dat in subscript of superscript?

Kan iemand me een voorbeeld geven (in APA-stijl)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.8K

Antwoorden (1)

Bij word kun je verwijzing invoegen, volgens apa dus.
Je maakt daar een nieuw boek aan, zoals je het boek 'bomen' aan hebt gemaakt, maak je nu een nieuw boek 'herfst' aan.
Dit is inderdaad in de tekst niet zichtbaar.

Maar, je maakt altijd achteraan de literatuurlijst (dus literatuurlijst invoegen) in apa.
Dan staan er wel 2 verschillende boeken op. En dus wordt het daar duidelijk.

Je kunt ook werken met voetnoten. Iets minder APA, maar het mag wel. Dan staat er een klein nummertje boven het woord en onder aan de bladzijde (of achterin het boek) staat dan welk boek bij welk nummertje hoort. Is in dit geval wel duidelijker.

Succes!