Wat is de verleden tijd van...

Wat is de verleden tijd van rijmen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2.9K

Antwoorden (2)

Rijmde. Voltooit deelwoord : gerijmd.
Ik rijm, ik rijmde , ik heb gerijmd (als je rijmen als activiteit in plaats van dichten gebruikt ; meestal zeggen we : het woord of de zin rijmt, het rijmde, het heeft gerijmd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, tuk.
Ook een beetje in de war denk ik ;-)
Of nog niet helemaal wakker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat wilde ik ook net vragen. Maar dan met 'Wat' in plaats van 'War'. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het spijt me. Woorden die WEL goed gespeld zijn, alleen in een andere tijd, zie ik heel snel over het hoofd.
Ik zou dus nooit 'gespelt' of 'hooft' schrijven, maar ''voltooit'' of ''beleeft'' of ''verandert'''OF ''gebeurt'', ja, dat gebeurt (niet ''gebeurd'') me met zekere regelmaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Marleen: Ik ken het probleem, bijvoeglijk naamwoord ervan maken doet wonderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's lullig joh ; gelukkig kan ik me in die omschrijving total neit vinden ; ik heb wel wat beters te doen, en ondanks dat MIJN avatar bij de tomatenvraag staat op JOUW facebook (waarover ik allerminst te spreken ben trouwens) heb ik die vraag gesteld noch beantwoord, dus ik vrees dat je wat dames door elkaar haalt.
Je hoeft geen medelijden met me te hebben hoor ; daarvoor heb ik mijn zaakjes allemaal veel te prima voor elkaar. ;-)
Hoe je je aanstaande schoondochter moet uitleggen of er toekomst in haar relatie zit lat ik helemaal aan jou over; daar kan ik je helaas niet mee helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen flauw idee, maar deze foto heb ik helemaal zelf gemaakt. Ik heb geen enkele exhibitionistische behoefte om met mijn eigen lelijke kop op GV te gaan staan prijken ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schoondochter studeert psy in Apen? Klnkt interessant...
rijm - rijmen - rijmde, gerijmd.

Toegevoegd na 1 dag:
de verleden tijd is dus rijmde, en het voltooid deelwoord is gerijmd