Waarvoor waren bellen(klokken) vroeger genummerd?

Ja, waarvoor werden ze genummerd naarmate ze groter waren? Dat er een nummer op werd gezet, kleinste 00, grootste 32.

Toegevoegd na 16 uur:
Het gaat hierom om bellen die meer dan 100 jaar oud zijn. En ik hoorde iets over dat hoe meer belasting er betaald moest worden hoe groter de bel.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Altijd makkelijk als je weet in welke toonsoort de bel valt. Het maat verschil is opvolgend niet zo heel groot dus is het gemakkelijk als er een nummering op staat. Ze hadden op letters kunnen geven maar dan kwamen ze een aantal letters te kort.