Wat bepaalde of iemand bijvoorbeeld bij de tweede of de derde stand hoorde?

In Frankrijk leefden de mensen sinds de tijd van Monniken en ridders (de middeleeuwen) in 3 standen.
eerste stand: Geestelijke
tweede stand: adel
derde stand: boeren en burgers.

nu is dus mijn vraag; Wat bepaalde of iemand bijvoorbeeld bij de tweede of de derde stand hoorde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Voornamelijk door geboorte, je werd geboren in een bepaalde stand. Als je de zoon van iemand van adel was dan bleef je adel tenzij je vader je naar een klooster stuurde om monnik te worden. Dat werd gedaan als er bijvoorbeeld een tweeling was, maar één kon opvolger worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn excuses =(

Andere antwoorden (1)

De personen van adel behoorden tot de 2e stand, je bent van adel als je of een adellijke titel had gekocht van de koning, of als je vader of moeder dit was.