Wie weet de oorsprong van de achternaam Van Den Heuvel?

Mijn vriendin heet van achternaam Van Den Heuvel, waar komt die achternaam vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Van den Heuvel is een veel voorkomende achternaam.
Lijkt mij vrij logisch:
Toen er achternamen moesten worden opgegeven
woonde een voorouder van jouw vriendin op een bergje of heuvel.
Veel mensen gaven als achternaam een plaats op waar ze vandaan kwamen.

Misschien kun je zo'n vraag beter stellen op een stamboomforum.

http://www.stamboomforum.nl/familienamen/2/10342/0/index.php3?b=lamers&lang=fr;m=N;v=van+den+heuvel

http://nl.geneanet.org/genealogie/nl/heuvel.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pieter2011
13 jaar geleden
Als ze wat hoger woonden, noemden ze zich vast "Van den Berg"!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe je best Zoekertje!

Andere antwoorden (1)

De voorouders zullen wel op of bij een heuvel gewoond hebben, hoeft helemaalzo'n hoge heuvel niet geweest te zijn als het de enige in de buurt was