Ik heb een schilderij op een rommelmarkt gekocht en vraag me af van wie het is en of het iets bekends is.

Het is een potlood- of krijttekening in blauw en er staat een man op die aan het zaaien is op een veld. Op de achtergrond een man die aan het eggen is met twee trekpaarden ervoor. Verder aan de horizon een rond-achtig gebouw en heel veel vogels die wegvliegen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (5)

Je hebt 'bijna' een van Gogh gekocht.

Het lijkt namelijk erg op het schilderij de Zaaier van Vincent van Gogh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Gogh heeft er drie geschilderd, ö.a. jouw afbeelding, en die van de vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oo , goed van jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leve het internet;-)
Vincent van Gogh heeft "de Zaaier" (dit schilderij)geschilderd uit bewondering voor de schilder Millet. Maar of je ook een echte Van Gogh in je bezit hebt waag ik te betwijfelen... De echte hangt nl in het Van Goghmuseum.

Toegevoegd na 47 seconden:
in totaal heeft Van Gogh 3 "zaaiers"geschilderd, waarvan het bovenstaande er ook een is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, Van Gogh heeft het echt helemaal zelf geschilderd:
Titel: De zaaier (naar Millet)
Maker: kunstenaar: Gogh, Vincent van in deze collectie -
Trefwoord: Millet, J.F. (persoon) in deze collectie - in alle collecties
Verv.jaar: april 1881
Verv.plaats: Etten
Techniek: ? in deze collectie - in alle collecties
Object: tekening in deze collectie - in alle collecties
Afmeting: 48.1 x 36.7 cm
Bron: d 443 V/1962 (tekening), Brieven en Documenten, Van Gogh Museum
Copyright: voor informatie: Van Gogh Museum
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees "getekend" i.p.v. geschilderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van Gogh heeft 3 zaaiers geproduceerd, waaronder de kleurrijke zoals bij Nelly te zien is, degene die jij laat zien, de sobere. (nr. 3 heb ik niet paraat). Van Gogh heeft de tekening van jou gemaakt, omdat hij zo'n bewondering voor Millet heeft, dus een eerbetoon aan Millet. Lees de hele link maar eens onder mijn antwoord, ga naar het schilderij "de Zaaier" en ga van daaruit verder. Als je het allemaal goed hebt gelezen moet de verwarring ook over zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit noemen ze nu spraakverwarring! Hoop voor je dat het een echte is;-)
Als je echt wil weten wat het is en hoeveel waard ga naar kunst en kitsch toe !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het nagetekend is van een werk van Millet. Google maar eens op "de zaaier" nadat je afbeeldingen hebt geklikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie tekening. kunstzinnig zeker professioneel. Naar Millet. Lijkt een beetje op de uitvoering van Matthijs Maris maar is het ook weer niet. Ik meende dat te zien aan de typische houding van de zaaier en de kleine details op de achtergrond. Je zou een kenner kunnen vragen (waaraan je niet verkoopt).