Waar kan ik me aanmelden als hondenuitlater?

Thuis mogen wij geen hond, maar toch zou ik wel graag met een hond wandelen. Heb natuurlijk zelf ook op internet gezocht, maar ik kan niks vinden. Ik ben jonger dan 18 jaar dus het asiel of een andere instantie zit er voor mij al niet in. Ik woon in de omgeving Eindhoven.

Toegevoegd na 4 uur:
Liever geen website die geld kost, zoals buurthondje.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.8K
Rieneke1
7 jaar geleden
Buurtlink?
paulus811
7 jaar geleden
Ik zie wel eens briefjes bij de supermarkt met een dergelijke oproep. Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou je hebt al een mooie tip bij de super hang vaak en veel briefjes op . Ben je een goede prater ? Spreek honden bezitters aan of hang mini briefjes op daar waar vaak honden worden uitgelaten . Vaak ook op plekken waar van die typische stationcar 's stoppen waar dan 3 honden uit jumpen dat is je doelgroep altijd druk goede baan en toch een hond . Bij de echte diervoeding 's zaak meld je aan Briefjes een praatje enz . Bij het asiel mag je al vaak klusjes doen van af 14 jaar ( de wet zegt van af 13 ) kijk op internet waar en wanneer is er puppy cursus dat zijn je klanten plak iets op hun station car :) of zoek contact met de honden uitlaat centrale Of noem je zelf zo :) en laat anderen mee profiteren ja en jij extra verdienen Of maak een mini bord op een doorgang waar ze langs moeten . Man je krijgt het zo druk dat je geen hond meer kan zien .

Antwoorden (2)

Bij hondenoppas.nl geldt een minimale leeftijd van 13 jaar. Je kunt je gratis aanmelden als oppas (dus bij de hond thuis), opvang (hond bij jou thuis) of alleen uitlaatservice. Je bepaalt zelf je tarief en de hondeneigenaren bepalen zelf of ze hun hond toevertrouwen aan een minderjarige met weinig/geen hondenervaring. Dat hangt ook af van het soort hond dat iemand heeft. Kleine vriendelijke hondjes die meer beweging willen dan hun eigen baasje door ouderdom of ziekte kan bieden, daar kun je probleemloos mee wandelen. Hondje blij, eigenaar blij en jij blij!

Ook een optie: ga eens wandelen of op een bankje zitten in een parkje of uitlaatgebied waar veel honden komen. Hier in de buurt is een oud vrouwtje die met haar rollator de hond uitlaat. Vrouwtje is blij dat ze zelf ook buiten komt, maar vaak zijn er buurkinderen die even met het hondje willen rennen terwijl de mevrouw op een bankje zit. Op die manier kun je ook een band opbouwen met een hond en eigenaar. Als het klikt, kun je wellicht het hondje dan ook af en toe uitlaten als de eigenaar dat zelf niet kan
7 jaar geleden
Meld je aan op buurhondje.nl. Die brengen partijen bij elkaar.
jodyenboyke