waarom zijn mijn katten gek op gloor

als ik de vloer schoon maak met een gloor sopje kunnen de katten niet wachten om zichzelf op de vloer te gooien en zichzelf er tegen aan te wrijven.Dat alles verloopt met een opgewekte blijde spanning, en ik moet ze echt tegenhouden als t nog nat is.Mijn katten zijn ook echt dol op de douche en worden kwaad als ik ze er niet bij laat...wat mankeert die twee?

Toegevoegd na 1 week:
zit er misschien een stofje in gloor dat werkt als kattenkruid?want de reactie is hetzelfde namelijk..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik vind het wel heel bijzonder, ik heb het ook nog nooit eerder gehoord.
Gaan ze echt onder de douche?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een poes gehad die onder de douche wilde. Is wel vreemd, maar blijkbaar niet bijzonder. De andere poes maakte nooit gebruik van de katten bak, maar gebruikte het toilet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is apart,ene kat dol op gloor en ,andere wil een douche , en hoe leer je dat een kat op de toilet gaat :))

Antwoorden (5)

Op je eerste vraag kan ik denk ik wel antwoorden. waarschijnlijk heb je wel eens een plasje of zo opgeruimd in huis van de katten en daarna de vloer met chloor schoongemaakt. Dat herkennen ze als luchtje wat bij hun plasje hoort, dus bij hun.
Op de tweede vraag kan ik alleen maar antwoorden dat water een enorme aantrekkingskracht heeft voor katten, ze spelen toch ook heel graag met de druppels uit de kraan en een douche is voor hun een enorme kraan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je katten zijn juist helemaal niet gek op chloor, ze willen die lucht zo snel mogelijk kwijt en proberen dat te doen door hun eigen luchtje er overheen te wrijven.
Katten hebben geurkliertjes onder hun kin, wij ruiken dat niet, maar andere katten wel:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad , wat ze doen is gewoon weer markeren , want door soppen zijn geursporen weg !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten vinden chloor wel lekker ruiken...de mijne ook...als ik de wc met chloor doe draaien ze de hele tijd knorrend om de pot heen....daarom is het ook goed om de kattenbak af en toe met chloor te reinigen (zeker als je een kat hebt die het wel eens elders dan op de bak doet).

Wel altijd goed naspoelen, want de chloordampen zijn giftig voor ze... Maak dus nooit urine- of poepvlekken in huis schoon met chloor, want dan gaan ze daar juist hun behoefte doen....ongelukjes kun je beter met schoonmaakazijn schoonmaken... daar hebben ze een hekel aan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de vraag waarom katten zo van chloor kunnen houden ook eens proberen uit te zoeken en heb er in de vakliteratuur en ook bij collega´s helaas geen verklaring voor kunnen vinden. In elk geval is het zaak ervoor te zorgen dat je katten niet in het chloorsop gaan rollen. Chloor is giftig, en als ze zich vervolgens wassen krijgen ze het binnen.
Wat de badkamer betreft: dat je katten daar graag in willen kan verschillende redenen (tegelijk) hebben, zoals
- De katten willen er graag achtergebleven douchewater drinken. Voor twee katten heb je minstens drie waterbakken nodig, in verschillende kamers. Veel katten hebben maar 1 waterbak, en die staat vaak bij het etensbakje en/of de kattenbak. Dat zijn nu precies de plaatsen waar katten liever niet drinken
- De katten willen met water spelen. Veel katten vinden dat leuk.
- De badkamer hoort bij hun territorium (daar kun je gerust van uitgaan), en voor katten is het frustrerend om niet continu zelf te kunnen bepalen waar ze zich in hun territorium bevinden. Katten hechten sowieso veel waarde aan zelf controle hebben over hun doen en laten.

Elles Nijssen kattengedragsdeskundige