bestaat er een spul/geur waar honden een hekel aan hebben maar niet giftig is voor planten?

De nieuwe hond van mijn puders graaft graag in de tuin. Het liefst op de plek waar haar voorganger begraven ligt. Uiteraard zijn mijn ouder hier niet van gecharmeerd en halen het dier daar weg en geven een standje. Maar ze blijft daar telkens weer graven.

Bestaat er dus een spul dat we over die plek kunnen gieten wat de hond vreselijk vind ruiken maar niet schadelijk is voor de planten?

Toegevoegd na 43 seconden:
Puders=ouders

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
43.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al gewoon peper geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou daar gaas platleggen, daar kan de hond niet doorheen graven.

Antwoorden (5)

Iedere hond heeft weer aan andere geuren een hekel, de onze had een gruwelijke hekel aan citronella, zowel de kaarsen, als de olie vond hij vreselijk en liep daarvoor naar een andere ruimte, je kunt dus proberen of dat bij deze hond ook helpt tegen het graven, maar je kan het ook anders aanpakken:
Het zit in de aard van sommige honden om een leger te graven net als konijnen, dus kan het zijn dat je merkt dat je hond graag gaten graaft in je tuin.
Zorg er allereerst voor dat je hond genoeg beweging heeft, ruim voldoende speeltjes heeft en dat je ook met hem oefent om ze bezig te houden. Als ze beginnen met graven probeer je ze met een spelletje af te leiden.
Als je merkt dat je hond echt niet ophoudt met graven kun je er een spel van proberen te maken. Maak een graafhoek ergens in je tuin weg van je planten en het grasveld waar hij zijn gang kan gaan (dat kan prima een grote plastic zandkuil zijn). Begraaf daar hondenkoekjes, botten en kauwspeeltjes in die hij daar mag opgraven en je houdt er een blije hond en een tuin zonder gaten aan over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is logisch dat hij juist op die plek graaft want hij ruikt dat er een kadaver ligt,dit valt moeilijk tot niet af te leren want hij blijft het ruiken.

Om dit tegen te gaan zouden je ouders die plaats af kunnen schermen door er een soort omheining van gaas heen te doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Aan geurtjes waar aan honden een hekel hebben is per hond verschillend,je zou eens bij een tuincentrum of dierenwinkel kunnen informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat dit onbegonnen werk is. De geur van een kadaver is zo ontzettend sterk dat het niet te maskeren valt met een andere geur. En honden hebben zo'n supergoed reukvermogen dat ze daar niet in zullen trappen. Als een geur voor ons gemaskeerd is (met bijvoorbeeld citronella zoals iemand hierboven suggereert) dan ruikt de hond feilloos nog alle andere geurtjes daar doorheen.
Het begraven van kadavers in je eigen tuin is niet voor niets verboden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het enige zinnige advies dat ik kan bedenken (hoewel niet de meest frisse): graaf het kadaver op en laat het cremeren bij een dierencrematorium. De restanten bieden je dezelfde herinnering/troost als het graf, maar hebben niet de aantrekkingskracht op de nieuwe hond. Beetje onsmakelijk klusje, maar volgens mij het enige dat werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.uitvaart.nl › ... › huisdier begraven › begraving hond in tuin
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Honden mogen gewoon in de tuin bevraven worden
Ivana
11 jaar geleden
Ja, dat mag, maar wel op een diepte van minstens 80cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hee Crea, Daphne en Ivana, I stand corrected. Bij ons in de gemeente mocht het niet (vandaar mijn antwoord), maar het is inderdaad veranderd. Sinds 2009 mogen gemeenten dit niet meer verbieden. En dus mag het wel.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-31389-51.html Maar het blijft een afrader, gezien de kans op ongewenste opgravingen.
Een hond heeft een hekel aan citroen en azijn,,om te beginnen ligt de vorige hond wel diep genoeg? een centimeter of 80 is echt noodzakelijk en sproei er met de gieter dan azijn of water met citroensap over'.Een paar zware sierkeien erop daarna maakt het ook wat moeilijkerom te graven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar honden niet van houden is : PEPER !
Strooi er iedere dag, dat de hond verwacht wordt, peper en hij zal de plek niet fijn meer vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onze eigen hond had gepoept daar waar het niet mocht en met peper strooien is dat toen verholpen.