Wat is dit voor insect?

We komen regelmatig dit beestje tegen in huis en we weten niet wat voor insect het is. Daardoor weten we ook niet hoe we er vanaf kunnen komen. We hebben al heel wat tijd op internet doorgebracht, maar helaas... Iemand tips voor ons?

Toegevoegd na 1 dag:
- Beestje is ongeveer 6 -8 mm groot
- Beestje ziet er van een afstandje bruin uit, maar van dichtbij bruin, oranje en zwart
- Beestje kan vliegen

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
erotisi
7 jaar geleden
Amerikaanse kakkerlak
http://www.rentokil.nl/kakkerlakken/soorten-kakkerlakken/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is zeker geen Amerikaanse kakkerlak.
Geen haren op de poten en geen lange voelsprieten.
TurfGraver
7 jaar geleden
Een wants.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, ik dacht zelf ook aan een wants, maar kom er helaas niet achter welke wants het zou moeten zijn.
TurfGraver
7 jaar geleden
Daar zijn de foto's te onduidelijk voor. :/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal proberen om een betere foto te maken van het beestje.

Antwoorden (1)

Het lijkt wel een dodentor. Een andere naam is een kelderkever