Hoe kan ik voorkomen dat er kattengrind tussen de nagels en tenen van mijn kat blijven zitten?

Ik heb 2 kittens van 8 weken. Deze zijn gelukkig vroegtijdig zindelijk en zelfstandig. Alleen nu hebben wij een aantal soorten kattengrind geprobeerd hellaas allemaal met het zelfde probleem. Zowel schoon als vieskattengrind blijft tussen de nagels zitten wat veel stank en vuil mee het huis in neemt. Omdat dit de eerste keer is dat wij katten hebben ben ik enorm aan het zoeken wat nu het beste is. Momenteel hebben wij catsan wat ook problemen geeft.
Kan iemand mij helpen voor een ander alternatief inplaats van kattengrind?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.9K
Rieneke1
7 jaar geleden
Zo triest dat katten steeds weer veel te vroeg uit het nest worden gehaald. Wat zou het fijn zijn als mensen zich eens in zouden lezen voor ze dieren in huis halen :(
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Och, stom; niet eens gezien. Ik ging er al van uit dat ze twee kittens van acht weken had die al aardig zelfstandig begonnen te worden voor ze over ongeveer een maand uitgeplaatst kunnen worden.....

Antwoorden (2)

Het enige dat ik zo kan bedenken zijn die speciale "schoonloopmatten" voor katten. Wij hebben ze bij de TEDi, maar daarbuiten zou ik zo niet weten waar je ze kunt krijgen ; dierenwinkel ongetwijfeld. Het zijn een soort "deurmatten" met plastic "beharing" waar de korrels NOG beter tussen blijven zitten dan tussen kattenpootjes. Bij ons werkt hij prima. Alleen even dagelijks de korrels er afschudden.

Even gezocht ; ze heten "kattenbakmat" of : kattentoiletmat".

Toegevoegd na 1 minuut:
Doe trouwens maar niet schudden als i kde recencies zo lees; dat schijnen sommige mensen zo heftig te doen dat de mat niet lang meegaat ;-) . Voorzichtig schudden dus, of gewoon stofzuigen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit zal ik zeker gaan proberen! Alles is beter dan het vieze kattengrind in de bank :s
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat hoort nu eenmaal bij het hebben van katten ; helemaal voorkomen doe je het niet. Maar het blijft wel meer binnen de perken.
Bij de nesten katjes die wij hadden (siamezen) gebruikten we in eerste instantie papiersnippers. Dat blijft niet aan de pootjes zitten en kunnen ze niet opeten. De bakken werden 's morgens en 's avonds verschoond. De katjes mochten pas met 14 weken naar de nieuwe eigenaars. Tot die tijd deden ze het tot volle tevredenheid op de bak met snippers.
Ivana
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plust + Precies, oude kranten snipperen, heb ik nog gedaan voor mijn oud-tante die leven lang katten had en nooit een zak kattensteentjes/grit gekocht heeft : oude kranten! Goed, zuinig en duurzaam gebruik van papier.:)