hoe verwijder ik groen alg uit mijn aquarium?

Ik heb een stomme fout gemaakt waardoor er nu groen alg op het raam zit van het aquarium. Ik woon op een kamer en heb 2 ramen aan elke kant 1 dus het aquarium van zonlicht te houden kan ik alleen doen door de rolluik dicht te houden als de zon naar binnen schijnt, dit gaat me goed af. tot laatst ik paar dagen weg geweest ben en per ongeluk het rolluik heb open laten staan. Nu zijn de ramen groen! Hoe kan ik dit het beste doen door een middeltje oid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Middeltjes zijn nergens voor nodig (althans niet de middeltjes die algen 'bestrijden'). Manueel verwijderen of de oorzaak wegnemen en het zelf laten wegtrekken zijn de beste opties. Dat zonlicht is namelijk niet de enige reden dat er zich algen hebben gevormd. Algen wil namelijk ook zeggen dat de omstandigheden in het aquarium bevorderend zijn voor algen. Je zal dus iets aan die omstandigheden moeten doen.

Het beste antwoord

Alg op het glas kun je verwijderen met een (oud) plastic bankpasje. Daarmee schraap je de alg zo weg. Je hebt ook van die ruitenwissertjes met een magneet aan de buitenkant van de bak. Maar als daar een zandkorreltje tussen komt, maak je al snel krassen.
Het schijnt ook goed te gaan met een pluk filterwatten. Maar dat moet je maar net in huis hebben.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met een bankpasje gaat het beter dan met zo'n pluk filterwatten. Helaas krijg je na een tijdje wel een kramp in je hand.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het koste wat moeite maar hij straalt weer schoonheid uit! Waar pasjes wel niet allemaal handig voor zijn ;)

Andere antwoorden (1)

Een andere diervriendelijke oplossing en erg grappig om naar te kijken zijn speciale visjes voor jouw probleem.

Ze heten algen eters en zijn er voor koud water aquaria maar ook voor de tropische varianten. Deze erg grappig uitziende vissen leven van algen en houden je bak helder en algengroei vrij.

Je hebt ze in veel soorten, maten en kleuren. Informeer goed bij de dierenspeciaalzaak welke soort algen eter jij het beste kunt kopen in combinatie met jouw huidige vissensoort(-en).

Voortaan kun je dus gewoon je gordijnen open laten ;-)