Als je op de veerboot bent van Zweden naar Finland, ben je dan in niemandsland?

Dus ook als je bij de haven bent op de boot

HeerVoldemort
3 jaar geleden
Er staat mij ook iets bij van: "onder vlag varen"
Lang geleden dat ik dat op school gehad heb. En ik weet het niet helemaal precies meer. Maar volgens mij was dat vooral voor internationale wateren maar mogelijk ook in de haven. Of in de luchtvaart. Op het moment dat jij aan boord bent van een schip op vliegtuig dan heeft dat voertuig een vlag van het land van herkomst. Op dat moment bevindt jij je op grondgebied van dat land. En gelden ook de wetten van dat land. Maar ik weet niet 100% zeker meer dat dit zo in elkaar zat.

Antwoorden (1)

Neen, je bent altijd in Zweden of Finland. Vaar je de route STOCKHOLM - ÅLAND - TURKU dan begin je in Zweden, vaar je het Zweedse stuk van de Botnische golf naar Åland en ben je meteen al in Finland (en slechts halverwege de reis op de Botnische golf).
Åland is de eilandengroep welke precies halverwege Zweden - Finland ligt.
Toegevoegd op 07 juni 2020 17:37: tekst