Wat is dat metalen plaatje oorspronkelijk?

Ik recycle vanalles. Ik jut ook in de buurt van de vuilstort en raap alles op wat glimt en blinkt en maak daar iets van.
Maar mensen die dat kopen willen dan weten wat het was en waar het voor diende.
Kan iemand mij dat zeggen?

Toegevoegd na 29 minuten:
Het gaat dus inderdaad om dat ronde ding met vier uitsparingen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ronde ring met de 4 uitsparingen lijkt mij een ,borgring,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke,
dat is een naam.
Maar wat is een borgring en waar dient die voor?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Leuk gemaakt trouwens die ketting.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gegoogled (afbeeldingen) op vulringen, sluitringen, borgringen. (enkele hadden meer uitsparingen)
Wordt vervolgd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank U Heer Voldemor!
Amadea
11 jaar geleden
Heb je zelf de twee gaatjes erin geboord, Momo, of zaten die er al in?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zou een mooie talisman kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die twee gaatjes die zaten er al in.
Ik heb nog zo'n ding.
Zal wel eens een duidelijkere foto maken.

Het beste antwoord

Dat is een borgring.
Die is bedoeld om rond een stang (die net een heel klein beetje groter is dan de binnendiameter van deze ring) geduwd te worden, en dan klemt die zich helemaal daarop vast.
De stang (of clip of plug of wat dan ook van die vorm) kan zo worden vastgehouden op zijn plaats.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mij dat het een versiesel is wat aan een ketting of een armband zit, een soort bedeltje, dus niet een voorwerp waar je verder iets mee kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees de vraag nog eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat om het metalen plaatje, de metalen ring met vier uitsparingen. Het is een cm. of 6 in diameter. De rest heb ik er zelf aan gemaakt. Het is inderdaad een hanger.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oftewel een "versiesel".
Ik denk dat het uit een onderdeel uit een machinaal onderwerp is. Motorblok of een auto. Je kan nooit achterhalen waarr het precies voor diende.