Kerstballen breien met katoen of synthetisch: welk garen kan ik gebruiken?

Van Arne en Carlos mag het niet, maar ik wil het toch, want ik ben allergisch voor wol: mijn kerstballen breien met katoen of synthetisch garen. Wat is een goede variant voor het wollen spul dat je volgens het boek moet gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Simpel redenerend: van katoen worden ze zwaar, acryl is lichter en sterker. Wie zijn Arne en Carlos en waarom zou het volgens hen dan niet met acryl mogen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Al gevonden: het zijn een soort Noorse Victor en Rolf.

Toegevoegd na 19 minuten:
Als je acryl gebruikt voor naalden 4/5 en de ballen breit met naalden 3½ dan geeft dat een prima resultaat.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En met leuke bron nog wel! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ik vind ze zooooooo leuk! Heb al een paar keer bij het boek staan twijfelen, maar het telkens niet gedaan.
Het maakt op zich niet veel uit of je katoen of synthetisch neemt, als de dikte maar overeenkomt met de aangegeven dikte (als je tenminste even grote ballen wilt)
Ik zou zelf voor katoen gaan, omdat ik dat veel lekkerder vind breien. En het ziet er ook wat "warmer" uit, vind ik.
Maar je kunt het beste even naar de wolwinkel gaan en daar gewoon de mooiste kleuren uitzoeken.