dat is de omtrek van je middel waar je rok moet aansluiten dat is de zoom dus de wijdte is de omtrek van je middel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rokzoomwijdte is de totale omtrek van de onderkant van een rok. Als je dus een voor- en een achterkant op patroon tekent is dit samen de rokzoomwijdte.
Het wil niet altijd zeggen, dat de voorkant de helft is van de gehele wijdte. Als je vóór in de rok bijvoorbeeld een stolp-plooi hebt is de voorkant van de rok op het patroon breder dan de achterzijde van de rok op het patroon. Samen is het nog steeds de totale rokzoomwijdte.