Waarom zijn fotoafdrukken bij professionele fotografen zo duur?

Bij velen zie ik prijzen rond de 5euro per foto staan.
Waar sturen zij hun foto's naar toe om af te drukken? Dit zullen niet de fotozaken zijn, want die kosten rond de 35ct per foto.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat doen ze veel al zelf, maar het is gewoon een manier om kosten te verbergen. De kosten voor de fotoshoot kunnen zo omlaag, want de foto's zit meer marge op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ze meer geld verdienen op de prijs van de foto. Marge is in dit geval de extra winst.
Omdat je niet alleen de afdruk betaald, maar ook alle handelingen er omheen, inclusief het bijhouden van een enorm archief van foto's, het eventueel optimaliseren van de foto etc. Bovendien drukt hij ze vaak zelf af op een goed en duur papier. Ook dat kost tijd en geld. Ik vind 5 euro nog erg goedkoop, eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Mijn idee!
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens +1