wat is glaserosie

Als je uit zo' n glas drinkt kan dat kwaad voor de gezondheid. En wat voor gevolgen heeft dat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.6K

Het beste antwoord

Glaserosie treedt op tijdens het droogproces waarbij stoom het glas verwarmt en ook droogt, tijdens dit proces onttrekt het totaal "lege" water ionen aan het glas , na enige tijd is er zoveel onttrokken dat het glas van de ene wasbeurt op de andere er witgedraaid uitkomt ( de draaien komt door de productie van het glas).
Hoe langer het glas bij het einde van het programma in de machine blijft, hoe meer erosie.
Remedie: een maal aangetast glas is niet meer te herstellen of goed te krijgen, er ontbreekt immers materiaal.
Voorkomen: Het glas direct na het einde van het programma uit de vaatwasser halen.
Bij gebruik van blokje een glasbeschermer in de machine hangen.
Evt overgaan op gewoon poeder, zout en naglans wil vaak ook wel helpen. Het is niet schadelijk voor de gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Glaserosie is de naam van het verschijnsel dat ontstaat na het afwassen in een vieze vaatwasser. Meestal onzichtbare afvalsresten en kalk hopen zich op aan de rand van het glas. De binnenkant van het glas voelt hierdoor erg ruw aan. Het is niet te zien.

Of het schadelijk is voor de gezondheid kan ik je helaas niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reinigingsmiddelen zijn steeds sterker geworden en glaswerk wordt daardoor geëtst. Niet schadelijk, wel lelijk. Hngt ook van de kwaliteit van het glas af. Duurdere glassoorten hebben er geen last van.