Hoe lang kan je een glas met drinken (bijv. water, limonade of een sapje) laten staan voordat je het opdrinkt?

Stel je schenkt een glas drinken in, maar je vergeet het op te drinken. Je gaat iets anders doen, bijvoorbeeld boodschappen doen of even naar de stad of je bent gewoon even bezig in het huis. Je komt weer terug en denkt dan oh ik heb mijn drinken laten staan. Wat is de maximale tijd dat je het daarna nog kan opdrinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (2)

Dat kun je niet zomaar zeggen. Dat hangt af van het soort drankje, de temperatuur en nog meer zaken. Laat jij een glas water staan als het vriest, dan kun je hem 3 dagen later nog opdrinken. Maar is het 30 graden zal ik hem niet meer opdrinken na een dag.
Meestal kun je het wel ruiken, en als je twijfelt zal ik gewoon een nieuwe glas pakken. Maar echt super ziek zul je er niet van worden, als het een dagje te lang staat (ga ik vanuit).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een frisdrank bevat zit er waarschijnlijk een soort van citroenzuur in om de houdbaarheid te verlengen, soms wel een paar dagen. Als het bijvoorbeeld een vers sapje is, dan kan het slechts een paar uur zijn, afhankelijk van de temperatuur. Je kan het beste op je reuk en smaak vertrouwen voor je het op gaat drinken.