Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Prikpil of de "gewone"pil doorslikken?

De pil kan ik gewoon doorslikken,zeggen ze,maar is het verstandig om af en toe toch gewoon ongesteld te worden,of kan ik die mijn levenlang blijven doorslikken?Een vriendin slikt die altijd gewoon door,maar krijgt toch bloedingen tussendoor.En als ze dit heeft,heeft ze erge krampen.En de prikpil...kan ik die ook gewoon blijven gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

bedenk dat het een half tot anderhalf jaar kan duren voor je menstruatie weer terugkomt na stoppen met de prikpil.
als dat in jouw omstandigheden geen bezwaar is, is de prikpil een uitkomst.
heb 'm 13 jaar naar volle tevredenheid gebruikt.
(Lees meer...)
Rieneke1
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een vrouwenlichaam en een vrouwengeest is er op ingesteld om maandelijks te menstrueren. Voor je gevoel van welbevinden is de slikpil met een maandelijkse bloeding, beter dan de prikpil. Bovendien ben je met die prikpil zo overgeleverd voor langere tijd. Met de slikpil blijf je baas over jezelf.

Van de prikpil kan je ook meer vocht gaan vasthouden, dus dikker worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het nemen van de prikpik word je met 1 spuit zo volgepompt met hormonen dat je een maand lang onvruchtbaar bent, en dat schijnt wat hele vervelende bijwerkingen te hebben. Tot depressies en chronische vermoeidheid aan toe.
Als je er voor langere tijd af wilt zijn, zijn er subtielere methoden, als een glazen buisje die over een langere periode langzaam hormonen afgeeft of bijvoorbeeld de NuvaRing.

Over hoe nodig dat maandelijkse vloeien is vorm ik me geen oordeel. Volgens de geleerden is de stopweek niet per se nodig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de pil slikt word je ook niet ongestelt dit is een onttrekkingsbloeding, als je de stop week door blijft slikken is dat niet erg maar opeen gegeven moment krijg je dan doorbraakbloedingen en die kunnen heel onregelmatig worden en dan weet je niet waar je aan toe bent en dat is vervelend.

Als je niet ongesteld wil worden is het makkelijker op de prikpil te nemen,na een tijdje heb je dan geen bloedingen meer,als je ooit kinderen wilt moet je hier wel cker 2 jaar voor de tijd mee stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding