Ik draag lenzen. Maar sinds een tijdje prikkelt mijn rechteroog met mijn linkeroog is er niks mis mee. Waarom gebeurt dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Amadea
12 jaar geleden
Harde of zachte? Maand, dag, of anderssoortig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zachte lenzen, heb ze al 2 maanden
Amadea
12 jaar geleden
Als het maandlenzen zijn is dat mogelijk een teken dat het tijd is om ze te vervangen....? ;- )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar er is niks mis met mijn linkeroog wel met rechteroog, en k heb ze MAAR 2 maanden
Amadea
12 jaar geleden
Blijkbaar begrijp je het niet. De bedoeling van een maandlens is dat je die één maand draagt en dan vervangt. Maandlenzen krijg je in doosjes van 6 stuks, die zijn dus voor een half jaar gebruik.

Het beste antwoord

Een prikkelend oog wordt meestal veroorzaakt doordat het oog te droog is. Probeer eens kunsttranen. Waarschijnlijk kan je hier het probleem (deels) mee oplossen.

Bedenk trouwens dat heel veel mensen hier last van hebben. Een wondermiddel bestaat niet, maar de klachten kun je wel voor een groot deel reduceren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wacht niet te lang en ga er mee naar een goede opticiën.
Mijn dochter had ook problemen met haar lenzen, bleek aan de lenzenvloeistof te liggen. Andere vloeistof geprobeerd, en ze heeft nergens meer last van.
Laat er in elk geval wel naar kijken, je hebt maar twee ogen, en je moet er je hele leven mee doen.
jc54
12 jaar geleden
Bij mij lag de oorzaak in het feit dat mijn rechteroog een te grote kromming heeft, waardoor de lens altijd 'strak' staat, en daardoor droog en prikkelend aanvoelt.
Met het linkeroog is dat niet het geval, en hier heb ik ooit last mee.
Hier is helaas verder niks aan te doen, en ik ben er aan gewend.
Ook gebruik ik oogdruppels, wat enigszins verlichting geeft.

Het is niet gezegd dat jij hetzelfde probleem hebt, dat zal een opticien of oogarts moeten bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had ook een kromming aan 1 oog, bij Visser in het UMC hebben ze daar een speciale lens voor aangemeten, nooit meer last gehad. Is al wel een aantal jaren geleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh? Goede tip! Ik ga het met m'n specialist opnemen!
Mijn broer had dat ook. Na controle nieuwe lenzen werd erger erger nu heeft hij poliepen op zijn oog.

Vaker je lenzen uit gewoon bril op bijv als je thuis ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk je rechterlens een heel goed. Zit er misschien een beschadiging op of een klein kruimeltje in de zachte gel? In dat geval blijft de lens jouw oog prikkelen. Dat kan je alleen maar oplossen door voor je rechteroog een andere lens te kopen. Bij het Kruidvat zijn ze niet duur, als je tenminste precies weet welke sterkte je moet hebben.