is dit strea ?

Krijg steeds meer van deze strepen (zie foto) terwijl ik on verklaarbaar afval (15 kilo in 4 maanden) heb voor vandaag een afspraak bij de dokter maar hoop via hier al wat wijzer te kunnen worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja, dit zijn de rode strepen van striae.
Goed om te horen dat je al een afspraak hebt gemaakt bij de huisarts, want dit plotselinge afvallen lijkt mij niet goed.
Ritsuka
9 jaar geleden
Ja dat ziet er inderdaad uit als striae. Google maar eens op afbeeldingen.
Het is littekenweefsel en het kan zijn dat het nog lichter van kleur wordt en daardoor minder zichtbaar. Weggaan zal het helaas nooit.

De huid heeft op een bepaald moment te strak gestaan. Nu je afvalt ga je dat zien.