Zit iemand die geen verkering mag vanwege het geloof, meer te dagromen/nadenken over liefde etc. dan iemand die wel verkering mag nemen?

Vanwege mijn geloof mag ik geen verkering, maar ik zit bijna de hele dag daarover te dagdromen, dus ik vroeg me af of iemand die wel verkering mag nemen daar minder over nadenkt/dagdroomt

Toegevoegd na 1 uur:
natuurlijk mag ik wel verkering, maar daar is een andere reden voor waarom dat nog niet mag.

Toegevoegd na 1 uur:
Nou, kijk: ik ben 14 (bijna 15) en ik ben één van Jehovah's getuigen. Ik mag zeg maar alleen met iemand nemen die het hetzelfde geloof heeft als ik, maar nadat ik me heb laten dopen (dat kan als je 10 bent, maar ook als je 100 bent) maar dat is wanneer je er klaar voor bent. Ik ben ook niet van plan om van mijn geloof af te stappen. (ik hoop dat jullie dat snappen :) )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
welk geloof?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar stap zsm van dat geloof af. Laat jouw leven niet leiden door een religie. Het is jouw leven, dus ik hoop oprecht dat je snel uit deze, sorry dat ik het zeg, belachelijke beperking op jouw leven, kan stappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blijkbaar ben je nog jong, en daarom mag je geen relatie.. In elk geloof is het toegestaan om een relatie te hebben..

Het beste antwoord

Hoi Sunkissedskin :)

Ja, dat denk ik wel. Ik ga er vanuit dat jij een tiener bent en tieners gaan zich meestal vaak bezig houden met verliefdheid & verkering. Dat hoort bij het volwassen worden.

Zelf hebben mijn ouders nooit gezegd dat ik geen verkering mocht nemen, maar reken maar dat ik er ontzettend veel over nadacht. Het is toch iets nieuws en iets heel spannends! Daarom kan ik mij zo goed voorstellen, dat als het jou verboden wordt, je er extra veel over gaat dagdromen/fantaseren. Ergens weet ik wel zeker dat dit meer zou zijn dan de gemiddelde tiener.

Ik veroordeel je ouders niet hoor, maar ik kan me voorstellen dat die regel erg lastig is voor een jonge meid als jij. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

over leuke dingen die niet mogen zal je zeker veel meer over dagdromen.Een geloof die verkering verbied is volgens mij een slecht geloof:hoe moet je elkaar anders leren kennen.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uithuwelijken..
Ja als het niet mag zal het dus langer duren voor je een relatie hebt die toegestaan is en je verlangen steeds meer toenemen. Ook je hormonen spelen hier een steeds grotere rol in naarmate je ouder wordt.