Ik heb last van mijn rug, schouder en schouderblad, wat moet ik doen?

ik zit net op de middelbare en moet dus allemaal boeken meenemen. daardoor heb ik veel rugpijn en heb dus veel last van mijn schouder en schouderblad. Wat raden jullie me aan? Alvast heel erg bedankt!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Hoe zwaar is je tas, hoe draag je je rugzak en heb je een kluisje op school waar je een deel boeken in kan doen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2 tassen/koffers o.i.d. en fietstassen.
Niks op je rug en je loopt niet scheef.

Antwoorden (4)

En je heup doet ook al zeer (volgens je vorige vraag). Zo'n reeks met klachten, dat is genoeg aanleiding voor een bezoek aan jouw huisarts.
Dat is het enige wat jij moet doen.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, snap het ook niet waarom alles pijn doet, maar ik zal wel naar de huisarts gaan
je tas heel hoog optrekken het staat misschien niet maar het helpt meestal wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar de huisarts gaan is natuurlijk stap 1, maar ik heb wel tips op het gebied van zware tassen. (Waarschijnlijk gebruikte je deze al)

1. Ga elke pauze naar je kluisje (ook voor het eerste uur en na school) en laat alleen de boeken in je tas zitten die je tot de volgende pauze nodig hebt
2. Stop je lunch alleen in je tas als je hem nodig hebt, elk grammetje telt!
3 Dit geldt hetzelfde voor je gymspullen
4 als je naar huis gaat, stop dan alleen de boeken in je tas waar je huiswerk voor moet maken

Hopelijk heb je er wat aan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen aan fitness en je schouders/rug gaan trainen. Daarnaast kun je je lichaamshouding aanpassen; een rechte houding aannemen en zo recht mogelijk lopen.

Als het gewoon spierpijn is, went de tas vanzelf wel. Het zou kunnen dat je een slechte houding hebt waardoor je heup en schouderbladen pijn gaan doen, (bijv scheef lopen of een beetje ineen gedoken) je zou daarvoor naar een fysiotherapeut kunnen gaan