hoelang kan je maandlenzen gebruiken, voordat ze vervangen moetwn worden

Toegevoegd na 20 minuten:
Zijn de vervangen in lijn met de naamgeving van die dingen, of is het een goede verkooptruuk?

Toegevoegd na 21 minuten:
Vervangen moet zijn ervaringen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
11.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok een maand ;)

Het beste antwoord

Nooit lenzen dragen dan een maand !!! Waarom , het is natuurlijk heel erg nederlands om te denken dat als je ze maar 2 keer per week draagt je er wel 3 maanden mee kan doen , maar de valkuil zijn EIWITTEN . Op het moment dat je de lenzen in doet zitten er al eiwitten op en die gaan er niet meer af . Eiwitten hebben de vervelende eigenschap te denatureren als ze ouder worden , dwz te veranderen van vorm zodat het niet meer jouw lichaamseigen eiwitten zijn maar lichaamsvreemd met heel vervelende ontstekingen tot gevolg . Dus weggooien na een maand , ook al heb je ze maar 1 of 2 keer gedragen . Draag je 3 keer of minder per week lenzen overweeg dan daglenzen , wel zo gemakkelijk en super gezond voor je ogen . grt Marc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een maand,ze heten niet voor niets maandlenzen,maar als je ze niet dagelijks draagt,kun je er langer mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze zelf ook, en gebruik ze vaak langer dan een maand. Geen idee wat hiervan de gevolgen zijn, maar ik wissel meestal pas als ze beschadigd zijn, of als ze zeer doen bij gebruik. Dan is het gewoon tijd voor nieuwe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat is ongeveer hoe lang?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5-2 maanden bij mij precies hetzelfde ik vervang ze pas als ik weet dat ze minder zien of er een scheurtje inzit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doe ik ook altijd! Maar je kan bij de opticien ook lenzen bestellen die je om de twee weken moet vervangen - dit zijn echter ook gewone maandlenzen, maar door ze vaker te vervangen neemt de kans op beschadigingen af.
Ze gaan over het algemeen een maand mee. heb periodes dat ik er korter mee doe maar de lenzen die ik nu draag, draag ik al bijna zes weken. Ligt dus deels aan hoe je er mee om gaat en ook aan het weer (bij mij). Somers doe ik er korter mee dan in de winter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was altijd in de veronderstelling dat je de lenzen, bv tweewekelijkse lenzen die ik heb, dan ook werkelijk maar 2 weken kon dragen. Dat kwam een keer ter sprake en toen zei mijn opticien, dat de lenzen gemaakt zijn voor 2 weken en dus gemiddeld 14 keer dragen. Dus als jij er dan 2 weken langer over doet, dat dat prima kan! Uiteraard kan dit niet uitgespreid worden over maanden en maanden, maar gemiddeld iets langer moet dus gewoon kunnen!
Toevoeging: ik draag mijn 2 wekelijkse lenzen alleen tijdens het sporten. De ene week sport ik 2 keer, de andere keer meer.
(mijn ogen verdragen 2 wekelijkse lenzen beter als daglenzen)
Toegevoegd op 21 november 2019 22:12: tekst