Wat is moedig? Wanneer is moed ondoordachtzaamheid of lef?

Daar voeren wij hier hele discussies over omdat wat voor de ene moed is voor de andere ondoordachtzaamheid is..of lef..en er denk ik vele vormen van moed zijn.. waar zitten de verschillen?

Toegevoegd na 5 uur:
Bijv. bij het maken van keuzes in je leven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Moed en ondoordachtzaam heid, gaan soms samen.
Bijvoorbeeld "de moedige"soldaat rende ondanks het geweervuur voorwaards, en werd helaas gedood.
Vele mensen zullen het moedig vinden, ik vind het ondoordachtzaamheid.
Lef is soms ook ondoordacht, maar slaat meer op de grote jongen spelen.
Lef hebben om te jumpen aan een elastiek is niet ondoordacht.
Maar lef hebben om een heel druk bereden autosnelweg over te steken, is ondoordacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Moed is midden in de nacht bezopen thuiskomen, je vrouw staat op je te wachten met een bezem en dan vragen: “Ben je nog aan het schoonmaken of vlieg je nog ergens naar toe?”

Lef hebben is midden in de nacht bezopen thuiskomen een parfumluchtje om je heen en lipstick op je kleding , je vrouw op haar kont slaan en zeggen: jij bent de volgende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje voor de lach :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook van mij lol +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Briljant gekopieërd van amc !! http://www.goeievraag.nl/vraag/verschil-tussen-lef-moed.26297
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahhaha wederom over mijn toetsenbord +
Tegen een Hell's Angel zeggen: "Ga eens opzij met je brommer". Dat is moedig en heel ondoordacht. Dus het kan allebei.
14 jaar geleden
"Wat is een held? Een held is iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest"

W.F. Hermans
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens is spaarzaam bedeeld met moed, maar overvloedig met lef. Bergen beklimmen en ingrijpen bij zinloos geweld is moed, lef is brutaal voordringen bij de bakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moed of lef is altijd moed. De ene keer denk je er echter over na en de andere keren niet.
Moed en lef zijn volgens mij synoniemen van elkander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moed is iemand redden in een brand of uit een bijna verdrinkingssituatie.
En lef is als je de direkteur aan spreekt dat ie te ver is gegaan bij de nieuwjaarsreceptie, omdat hij te veel borrels heeft gedronken.;)