Na een bezoek aan de SEH is er gezien dat ik tonillitis heb en daarnaast kan ik mijn adamsappel niet zien, hoe kan dit?

De SEH-arts heeft gezien dat ik tonsillitis heb en daarvoor heeft hij medicijnen voorgeschreven. Mijn keelamandelen zijn toen ik klein was al geknipt, maar ik ben bang dat dat misschien weer zal gebeuren.

Kan tonsillitis kwaad en waarom voel ik mijn adamsappel meebewegen als ik met mijn hoofd naar links of rechts draai?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Tonsilitis is keelontsteking. Die kan door een bacteriële infectie worden veroorzaakt. De keel is dan rood en gezwollen en doet vaak pijn. Zeker bij het slikken. Ook zwellen vaak de klieren van je hals mee, en krijg je een dikke hals. De pijn kan naar je oren uitstralen. Als je je hoofd beweegt dan doet dat pijn . Het is normaal dat je je adamsappel ook voelt bewegen zoals je schrijft, zeker als alles wat gezwollen is voelt het anders aan dan anders. . Tonsilitis is normaal gesproken niet gevaarlijk. Waarschijnlijk heb je antibiotica gekregen. De klachten zullen nu snel verdwijnen. Je hoeft niet opnieuw "geknipt" te worden.neem als de pijn hevig is een paracetamol en eet ijsjes of zuig ijsklontjes. Dat is met dat mooie weer dubbel aangenaam.