De huig (dat rare lelletje achter in je mond) in de keelholte, sluit de neusholte af bij het slikken. Probeer maar is adem te halen door je neus tijdens het slikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heb je in meerdere vormen.
1)HUIG
-deel van de keel -deel van een gehemelte -deel van een mond -deel van gehemelte -deel van het lichaam -deel van mond -jongensnaam -lel -lelletje in de keel -Voornamen -uvula -kegelvormig aanhangsel aan week verhemelte -deel van menselijk lichaam -deel van de mond -deel van de mondholte.
2) Een staale frame waar men hooi in doet om koeien e.d. te voederen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord als de vraag zou zijn: wat is een huig?
Deze vraag werd echter niet gesteld.
De huig helpt bij het slikken, en de huig helpt bij het praten. Dat laatste verwachten veel mensen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De huig sluit de luchtweg af bij het slikken.
De huig zorgt er voor dat je goed kunt articuleren, zoals bij de “r”
De huig sluit de neusholte af bij het slikken.
De huig sluit de slokdarm af bij het ademhalen.