Waarom gaat heel rokend nederland niet aan de e-sigaret? Probleem opgelost toch?

Al dat gedoe over roken, ik ben het zat. De rokers weten zelf ook wel dat het slecht is en stoppen heel moeilijk. Maar overstappen op een alternatief is veel makkelijker. Waarom gaan rokers niet gewoon de e-sigaret gebruiken. Hebben niet rokers er ook geen last meer van en kun je tenminste na je diner gewoon aan tafel een sigaretje opsteken. Of.............steekt de overheid hier een stokje voor i.v.m. de accijns op tabak?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat elektrisch roken toch niet helemaal 1 op 1 te vergelijken is met echt roken. Dat ten eerste. Het is een beetje thee drinken voor koffieleuten ; af en toe effe een bakkie gaat best, maar je moet er geen gewoonte van maken. Al maken al die verschillende smaakjes het wel weer leuk.

Daarnaast heeft de media er zo ongeveer ALLES aan gedaan om e-roken in een negatief daglicht te stellen, en is er nog steeds geen duidelijkheid over de juridische status van de e-sigaret ; mag het wel of niet verhandeld worden, mag je hem overal gebruiken, moet er accijns op de nicotinehoudende vullingen, en hoe zit het dan met de nicotinevrije vullingen, is het een stopmiddel of een vervanging, Minister Klink is er nog steeds niet uit, al schijnt hij onlangs weet stappen genomen te hebben om hier verder mee te komen.

De e-rook-cuommunity in Nederland is derhalve niet groot, maar wel vrij trouw. Sommige mensen roken inmiddels al meer dan twee jaar nog uitsluitend elektrisch (nadat ze geleerd hebben hoe het moet en eindelijk een goede sigaret hadden gevonden in plaats van de dure en behoorlijk slechte Supersmoker. (De tweede generatoe supersmoker overigens was een acceptabele DS901, die onder veel namen verkocht is, maar met een veel te duur filtersysteem en te weinig, te dure batterijen).

De ontwikkelingen in E-rookland staan overigens ook nog lang niet stil, en druppeltje voor druppeltje komen er nog steeds nieuwe e-rokers bij. Zelf ben ik op dit moment in bezig van een Kameleon met grote batterijen en een drukknopsysteem, die uitstekend dienst doet als vervanger van sigaretten in de horeca, maar ook niet meer dan dat. Als ik kan kiezen tussen buiten roken of binnen e-roken, kies ik in de regel voor het eerste.

Op dit moment is de esigaret nog niet verboden dus, maar wel dermate succesvol dat de overheid hem vermoedelijk niet zal promoten, al ondervang je met eroken wel alle nadelen van roken met uitzondering van de nicotine-opname. Blijkbaar is onze gezondheid beslist niet het belangrijkste, want wat meer stimulans in deze industrie, vooral op innovatief gebied, zou wonderen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
duidelijk, +1

Andere antwoorden (8)

inderdaad. Ik heb deze een keer mogen proberen op een beurs.
1. het smaakt niet naar een sigaret en smaakt zelfs vies
2. het vervult de behoefte naar nicotine niet
3. het is zwaarder dan een sigaret en dus onrealistisch

dat is waarom rokend nederland niet overstapt op de e-sigaret
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de charme van het roken vele malen sterker is, dan het zuigen aan een e-sigaret!
Is net zoiets als het dragen van een nep Rolex....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen idee wat een E-sigaret is maar er gaat niks boven een echte sigaret, zelfs geen E-sigaret. En ik kan het weten want ik ben 4 maanden geleden gestopt en heb er af en toe nog steeds erg veel zin in, in een echte sigaret dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al dat gebetuttel over het wel en niet roken pfff laat iedereen lekker zijn of haar verantwoordelijkheid zelf nemen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Helemaal mee eens. Neem je verantwoordelijkheid en rook niet in café's, restaurants, bars, disco's, bushokjes en winkelcentra. Rook niet op terrasjes en perrons.
omdat die E sigaretten simpel weg gewoon niet goed werken het is mijn grootste miskoop geweest
moet wel zeggen dat die eerste dagen dat het wel nog even goed werkte
het toch best te pruimen was maar dan moet ie echt wel roken
want aan een stokje zuigen zonder rook is heel frustrerend.
en daar loopt het na een dag of 3 op vast
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supersmoker ?? Zo jammer dat die de toon heeft gezet in Nederland ;l er is ZO veel beter te krijgen voor minder dan de helft van het geld....
capthavoc
14 jaar geleden
ik heb ook party smoker geprobeerd maar ook dat was frusterend werken.
deed het wel even beter maar ik heb geen zin in continue filters schoonmaken en zuigen als een gek om er maar ene pufje uit te krijgen.
jammer want in heb begin was ik erg enthousiast erover
maar het werkt gewoon niet goed genoeg. en mijn geld hield op
Wees lief voor echte rokers, grote kans dat ze jong blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al. De regering ontmoedigt het gebruik van de e-sigaret.

Ik heb bijna een jaar verschillende smokers geprobeerd. Het is nog meer verslavend dan een gewone sigaret. Het gebruikt bijna als een waterpijp. Ook vind ik het geen volwaardige alternatief. De smaken zijn niet lekker en lijken niet op een sigaret
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De E-sigaret....getverderie wat is dat smerig!Lijkt in de verste verte niet op het vertrouwde sigaretje...Dus vanwege de smaak gaat rokend nederland niet aan de E-sigaret...