Val je af van iedere Ochtend 2 eetlepels olijfolie?

Hallo, ik heb een vraagje, als je iedere ochtend bij het ontbijt in je Vifit 2 eetlepels olijfolie doet val je hier dan van af? of kom je er van bij of blijf je op hetzelfde gewicht staan? ik heb ergens gelezen dat je er van af valt namelijk als je het s ochtends vroeg doet vanwege de snelle verbrand process van de olijfolie hierbij moet ik ook zeggen dat ik over het algemeen gezond eet voldoende fruit en groenten en vooral vocht en vezels. ik sta nu wellis waar op een gezond gewicht maar wou toch weten of je van 2 eetlepels olijfolie elke ochtend het lichaamsgewicht iets afneemt denkend aan 1 tot maximaal 2kilo.. want dan kan ik dit compenseren met voedsel inname een heel klein beetje optevoeren. ik fitnis verder 4x per week intensief meestal s ochtends vroeg ruim 2 uur naar het ontbijt.. graag duidelijk advies..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Antwoorden (2)

Een eetlepel olijfolie bevat ongeveer 120 calorieën, dus twee eetlepels olijfolie is al een aardig (maar niet erg voedzaam en vrij eenzijdig) ontbijt. Even los van wat het eventueel doet met je verbranding, moet je wel ook die extra 240 calorieën kwijt ; voor een 'lijner' al gauw twee tussendoortjes. (Een normaal ontbijt bevat 400-500 calorieën).

Als je dat doet NAAST wat je normaal eet, zul je uiteraard zeker niet afvallen. Olijfolie is best gezond, maar gebruik het liever om je avondeten in te bakken ofzo.

Wel verzadigd olie langdurig, en heb je onverzadigde vetten nodig om ongezonde vetten af te breken, maar eerlijk is eerlijk, dit klinkt wel weer erg als een sprookje voor mensen die snel&makkelijk zonder lijnen willen afvallen. Die neig ik eerlijk gezegd niet snel te geloven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ofwel : vervang de boter / olie DIE je al gebruikt door olijfolie en je gaat het verschil merken., dan is het effect zeker positief. Eet je extra olijfolie naast je normale voedsel, dan is het gewoon een flinke extra portie calorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke dag 2 lepels olijfolie bij je ontbijt daar word je geheid zwaarder van, zie de eerdere duidelijke berekening. Vet heeft wel een laxerende werking. Men heeft het idee dat als je veel laxeert je langdurig afvalt. Onzin. geloof niet de fabels en spookverhalen. gebruik je gezond verstand.