Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb weleens gehoord dat je dood kunt gaan van verf kan dat?

Ik heb eens van iemand gehoord, dat als je je hele lichaam zou insmeren met verf, dat je dan dood zou kunnen gaan omdat dan je lichaam niet meer kan 'ademen'
weet iemand of dit echt waar is?
of gewoon een broodje aap?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat dit alleen met goudverf kan gebeuren,' maar ik heb ook geen bron oid dus vandaar als reactie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke, in ieder geval bedankt voor jullie reacties

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt overlijden aan oververhitting, omda je lichaam zich niet goed kan koelen als je poriën verstopt zitten. Ook kun je bloedvergiftiging oplopen door de chemicaliën die in de verf zitten.

Het verhaal is overigens ontstaan doordat een actrice uit de film Goldfinger zou zijn overleden aan het feit dat ze helemaal goud geverfd was. Maar dat bleek niet de oorzaak te zijn.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord ;)

Andere antwoorden (2)

Deze mythe komt voort uit de film Goldfinger. Het personage Jill Masterton zou gestorven zijn aan de aandoening "skin suffocation" nadat haar hele lichaam bedekt was met goudverf.
De mythe is ook behandeld in het programma mythbusters en kreeg de classificatie 'busted'.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou volgens mij is dat zoals jij dat zegt: Een broodje aap. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik heb wel eens in een tv programma gezien dat iemand dat deed. Dat zouden ze niet doen als je er dood aan ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding