Hoe lang duurt de eerste menstruatie?

Ik las ergens iets over meer dan 2 maanden maar ik weet niet of ze bedoelde dat ze zo lang ongesteld was of dat het zo lang duurde voor ze voor de 2e keer ongesteld werd..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Antwoorden (4)

Bij de een is het na vier dagen over, bij de ander duurt het een week. Dat is niet zo voor jou te bepalen. Het kan inderdaad meer dan twee maanden duren voordat je de volgende keer ongesteld zult worden. Het is gewoon even afwachten, over een jaartje weet je misschien hoe jouw cyclus voorlopig in elkaar steekt. Maar ook dat kan in de loop der tijd veranderen.
Amadea
12 jaar geleden
Dat duurt 2 tot 10 dagen, maar meestal zo rond de 4-6 dagen. kijk ook op http://nl.wikipedia.org/wiki/Menstruatie en http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/seksualiteit/24098-voor-het-eerst-ongesteld-wat-nu.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ah ok bedankt dat antwoord had ik nodig en dat klopt ook!
De eerste menstruatie duurt tussen de 2 en 7 dagen.

Wat je gelezen hebt is waarschijnlijk de 'menstruatiecyclus'. Dat is de tijd tussen de eerste dag van de menstruatie tot de eerste dag van de daarop volgende menstruatie. Die kan 21 tot 45 dagen duren. Bij de meeste vrouwen is de cyclus 28 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste keer duurde volgens mij 5 dagen.. Maar dat verschilt per persoon.
En dat twee maanden.. Ik denk dat ze inderdaad bedoelden dat het twee maanden kan duren voordat je weer ongesteld wordt. Maar geen paniek; bij mij duurt het vaak wel langer, ook nu ik al jaren ongesteld ben. Mijn "record" is 5 maanden. Ben er mee naar de huisarts geweest, maar die zegt dat mijn lichaam gewoon nog in ontwikkeling is en dat het eigenlijk nooit voorkomt dat er iets ergs is (tenzij je zwanger bent).

En als je aan de pil bent, en bent alsnog niet om de 4 weken ongesteld, dan heb je misschien een langzame ovulatie. Dat betekent dat het eitje er langer over doet om van de eierstok naar de baarmoeder vervoert te worden. Daarmee kan je wel naar de dokter gaan, omdat daar volgens mij wel iets voor te krijgen is.. Maar dat weet ik niet zeker.