Ziekte van pfeiffer, na aantal jaar nog overdraagbaar?

Ik heb rond mijn 13e een jaar lang pfeiffer gehad, totaal geen pretje. Maar ik vroeg mij af, of ik het virus nu nog steeds (8 jaar verder) bij mij draag.

Ik vraag me namelijk af of ik iemand die dit nog niet heeft gehad kan besmetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dit kan. Maar deze kans is verwaarloosbaar klein. De tijd dat je de ziekte door kan geven is maximaal 18 maanden (aaneengesloten), daarna kan je nog gedurende periodes besmettelijk zijn (niet aaneengesloten) hier merk je zelf niks van.

je zegt trouwens ook dat je je afvraagt of je iemand kan besmetten die het nog nooit heeft gehad. maar de helft van de mensen heeft het voor zijn 10e gehad en nooit opgemerkt. (op jongere leeftijd is het namelijk meestal minder hevig)

ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, op mijn 16e en ik weet hoe vervelend het kan zijn. Het is dus logisch dat je er mee oppast maar de kans is heel klein dat je het nog doorgeeft.

voor meer info verwijs ik je door naar mijn bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan alleen iemand besmetten op het moment dat je de ziekte hebt. Wel ben je zelf nu immuun voor de ziekte, wat betekent dat een ander jou niet meer kan besmetten. Maar een ander is dus helemaal veilig voor jou ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/1347-de-ziekte-van-pfeiffer.html
spreekt je tegen!