Is het stom om ongesteld te zijn of zijn er ook voordelen? En als je ongesteld bent gaan je borsten dan groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hallo Moneygirl,

Wat is stom ?
Het hoort bij het vrouwelijke lichaam wanneer alles naar behoren functioneert.
De voordelen zouden misschien kunnen zijn dat je evt een kindje zou kunnen krijgen ...
Je borsten groeien niet speciaal in de periode dat je ongesteld bent ... wel zwellen ze iets op door hormonale processen in je lichaam ... daardoor kunnen ze wat gespannen en gevoeliger/ pijnlijker worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Er zijn weinig voordelen aan ongesteld zijn,maar het geeft wel aan dat je lichaam doet wat het moet doen,dus dat het redelijk fuctioneerd.Het wil zeggen dat je zwanger zou kunnen raken,maar geeft geen 100% garantie op een zwangerschap.
Je borsten groeien ook tijdens een menstruatie,maar niet ondanks.Vaak zijn je borsten wel wat gevoelig tijdens je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was nog aan het typen, bijna het zelfde als jou hahaha dus een + je voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je heel sportief van je,ik zal jouw antwoord ook een + geven.
Amadea
12 jaar geleden
Stel je voor dat je borsten tijdens elke menstruatie zouden groeien. Je moet er toch niet aan denken wat voor joekels je dan zou hebben wanneer de overgang begint....
Nee, dat klopt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je menstrueert zegt dat je hormonen goed werken, maar je hoeft niet per se vruchtbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo als je mijn antwoord goed gelezen zou hebben, zou je gezien hebben dat ik dat ook al zei!
Cryofiel
12 jaar geleden
@Amadea, ze groeien *tijdelijk*. Meer een soort lichte opzwelling. Na de menstruatie is die "zwelling" (ik weet eigenlijk niet of je het officieel zo kunt noemen) voorbij. Hoe sterk dat effect is, en of je het alleen maar voelt of ook echt kunt zien, verschilt van persoon tot persoon.
Amadea
12 jaar geleden
@Cryofiel: natuurlijk weet ik dat, maar de reactie is op de tekst zoals Marjoleintje die geschreven heeft!
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, sorry, ik had jouw tekst iets anders geïnterpreteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dat als je borsten aan het groeien zijn , ze tijdens de menstruatie gewoon door groeien. Maar dat borsten niet door je menstruatie gaan groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als iedereen het net iets anders formuleert, wordt het voor de vraagstelster alleen maar duidelijker. meestal is de menstruatie de afsluiting van je lichamelijke veranderingen, en groeien je borsten daarna niet vele meer. en die zwelling tijdens de menstruatie, is volgens mij meer mijn gevoel (pijnlijk gevoelige borsten) dan dat het van buiten zichtbaar is als grotere maat.
Het is helemaal niet stom om ongesteld te zijn, het is juist een feestje waard, want je lichaam doet precies wat het moet doen! Meestal zijn je borsten al aan het groeien voordat je ongesteld bent geworden, maar ze groeien zeker ook nog wel even door, en tijdens je ongesteldheid zijn ze vaak ook groter (en pijnlijk soms)
Het geeft soms ongemakjes, maar daar zijn genoeg oplossingen voor gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou een feestje vind ik het niet waard, die "happy period",
zoals een tamponfabrikant het noemt , is niet altijd zo happy. Maar stom is het zeker niet, alle vrouwen krijgen het, de een begint vroeger dan de ander. En zo is het ook met borsten krijgen, Die krijg je ook als je zover bent dat je gaat menstrueren, maar hoe groot ze worden dat weet je niet tevoren
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een plus! omdat ik me ook altijd zo erger aan maandverbandreclame's die zeggen have a happy period....grrmpff!
Kimath
12 jaar geleden
En al die dames maar vrolijk tennissen en alles in witte kleding. Ik wil dan alleen in een trainingsbroek en slobbertrui op de bank hangen :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat zijn ook alleen maar dames met blauw bloed hè ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol!
als er ooit een maandverband/tampon reclame komt met als boodschap: "het is zwaar kut, maar bij ons lek je i.i.g. niet door" en dan gewoon een chagrijnige vrouw op de bank voor een dramaserie met teveel chocola.....dan koop ik dat product meteen!
anneliez
12 jaar geleden
misschien is er en fabrikant die dit leest ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@absor : right!
Natuurlijk is het niet stom!! Het hoort erbij. Maar leuk is het niet, want je hebt bloedverlies en soms ook buikpijn of rugpijn ofzo. Alle meiden krijgen het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
behalve dat het fijn is dat je lichaam goed werkt enzo vind ik het wel stom! de week ervoor ben ik chagrijnig, eet ik alles wat los en vast zit, rugpijn, hoofdpijn, buikpijn alles. en het voelt ook niet lekker om ongesteld te zijn. maar! niet bang zijn, je went er vanzelf aan en zo erg is het ook weer niet, en je bent niet de enige die er last van heeft;)
of je borsten groeien weet ik niet, ze doen wel pijn in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongesteld zijn is natuurlijk niet leuk en pijnlijk. Je zou denken dat er geen enkel voordeel aan is.
Maar als je niet ongesteld zou zijn, zou je ook nooit zwanger kunnen worden.
Als je ooit kindjes zou willen, zal je het als een voordeel ervaren dat je lichaam functioneert zoals het moet.

Toegevoegd na 1 minuut:
En ja, je borsten gaan dan groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je het nu stom of leuk vind dat kunnen wij niet voor je bepalen, maar het maakt eigenlijk ook niet uit hoe je het vind want je kunt er niet omheen, je wordt het toch wel.
Zie het als iets positiefs, je lichaam is zich nu van een kind naar een volwassen vrouw aan het ontwikkelen, je wordt vruchtbaar en mede hierdoor kan je later een kind maken in je lichaam en kun je die dragen en kan het zich 9 maanden ontwikkelen en kun je het ter wereld brengen, kortom....het mooiste wat er is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha nee het is niet stom, soms kan het zelfs erg voordelig werken; gym? "Menèèr ik ben ongesteld, ik heb buikpijn, mag ik op de bank blijven" is een veel gebruikt excuus van meisjes die niet van gymmen houden (alhoewel beweging goed is om de buikpijn tegen te gaan!)
Stiekem vinden vrouwen hun ongesteldheid heel erg fijn; het is vrouwlijk, het is een teken van een gezond lichaam en de ultieme topic om het klagenuurtje mee af te ronden: Lekker zeuren en zeveren op iets wat jou toch niet van repliek kan dienen.

Nadelen zitten er wel aan: af en toe kun je creperen van de buikpijn of doorlekken (of denken dat je dat doet; onzekerheid ten top!)

Zeker in het begin zou ik altijd een maandverbandje en een schone slip meenemen, want je ongesteldheid is dan heel onregelmatig en vaak ook onverwachts.

Er zit een vooroordeel aan de tampon; dat je er door ontmaagd zou worden: Dit is klinkklare onzin en zou er dus ook maar niet te veel aandacht aan besteden.

De borsten groeien maar dat begonnen ze al toen je pubertijd begon, en stoppen ergens tijdens of aan het eind van je pubertijd. Als je borsten elke ongesteldheid zouden groeien zou je overal 30+ers zien die hun enorme boobies voorduwen op rollators.