Ik wil een tattoo, maar ben bang voor de medische gevolgen. Is dat terecht?

Ik wil graag een afbeelding van mijn gitaar als tattoo op mijn linkerarm. Deze gitaar is rood van kleur. De tat moet dus ook rood worden. Nu heb ik wel eens gehoord dat als er veel kleur in je tattoo moet, dat dat a. zeer kan doen en b. soms kankerverwekkend kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf ben ik bang om allergisch te blijken voor een tattoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed verhaal pse!
Als je jong bent denk je er nooit aan hoe je er uit zal zien als je oud bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, vraagsteller is niet echt jong: 48 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet ook nadenken op welke plaats je zoiets laat zetten. Ik bedoel,Het is wel een beetje dom als je als vrouw een leuk dolfijntje bij je navel laat zetten. Dan wordt je later een keer zwanger, dan zit je met een orka..

Het beste antwoord

A. Een tattoo diet altijd pijn, vooral de schaduwen en het inkleuren.
B. De kleurstoffen zijn niet kankerverwekkend, anders zouden ze nooit toegelaten worden. Vroeger was dat misschien anders want toen wisten mensen nog niet zoveel als nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

A Een tattoo doet altijd zeer. Het is alleen wel zo dat grotere vakken inkleuren, iets meer pijn doet omdat ze dan een andere naald gebruiken. En vaak is je huid dan al rauw omdat ze er al meerdere keren overheen zijn gegaan.

B Onzin!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tat doet pas echt pijn op een plek waar de huid dun is. vb. onderrug, bij je ruggenwervel, bij je enkel. Echt op dikkere huid valt de pijn reuze mee. Ik heb er zelf 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees wat de tattoobond zegt, bij punt 9:

(Ik kan er niet uit citeren)

http://www.tattoobond-nbt.nl/tattoofaq.htm#9

En als je al 48 jaar bent, en je wilt zoiets graag,
dan moet je niet afvragen of iets een beetje pijn kan doen.

"wie mooi wil zijn moet pijn lijden"
zei ons moeder vroeger al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb 3 tattoo's 1in de lies & op me onderrug en op me pols

Die op me pols is ook met andere kleuren.
Maar als rood kankerverwekkend is zijn de andere kleuren dat ook.

Denk dat je eerder een bloedvergiftiging krijgt dan kanker (kleine kans dus ;) )

Ik vond de tattoo's niet egt pijn doen.. Het brande wel maar vond de lijntjes erger dan het inkleuren.

Maar bij iedereen is de pijngrens weer anders!

Heb wel gehoord dat op de rivbin egt pijn moet doen maar daar heb ik geen ervaring mee sorry!