mijn broer hoort mensen die er niet zijn?!

mijn broer hoort een week lang al mensen praten of anderen rare dingen,

hij is er bang ik hoor geen mensen of anderen dingen!
ik wil hem helpen wandt ik vindt het egt klote sorry voor schelden dat hij zo bang is! hij is 19 jaar en heeft er al tijdje last van dus mensen help please!@#$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een spellingfoutje!! Wandt - D!!!!! = want
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@nazzio sorry man met zo'n reactie kan ik ook niet anders spellingfoutje=spellingsfoutje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan mijzelf ook niet inhouden egt = echt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vindT ??? :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens, serieus? Hebben jullie ook de *inhoud* van de vraag gelezen voordat jullie het over spelling gingen hebben? Jullie mogen alle vier nog eens de richtlijnen lezen: http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen Vooral dit stukje: "•Kritiek op het taalgebruik en/of de spellingwijze van een ander is niet toegestaan."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom, oh waarom worden dan deze "reacties"niet verwijderd?

Antwoorden (9)

Neem contact met de huisarts, die kan hem doorverbinden met een psycholoog. Suc6 en sterkte met je broer!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel ik ga me best doen voor hem
Jou broer heeft last van stemmen in zijn hoofd. Ik ken iemand die dat ook wel eens heeft gehad.

Ik begrijp dat het erg klote is als je er zelf niets van begrijpt en zelf ook niets hoort of ziet.

Het beste wat je kan doen is zoveel mogelijk begrip tonen voor je broer, maar er niet in mee gaan. Je broer is bang en erin mee gaan gaat dat niet verhelpen.

Neem contact op met de huisarts en vraag een doorverwijzing naar het GGZ. Daar kunnen mensen met hem praten en goede medicatie voor schrijven.

Heel erg veel sterkte.
Ik leef met je mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben niet bevoegd om een diagnose te stellen, en zeker niet op afstand. Maar ik heb wel veel praktische ervaring met dit soort dingen. Laat ik het zo zeggen: als het mijn broer zou zijn, dan zou ik alles op alles zetten om hem bij een arts te krijgen. Of een arts bij hem. Het lijkt op een psychose. Die moet zo snel mogelijk behandeld worden. Laat je ook niet afschepen, de huisarts moet je broer doorverwijzen naar een psychiater.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat hij Schizofrenie heeft kijk bij bron voor meer info
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoord is wel heel kort door de bocht; schizofrenie is een behoorlijk heftige diagnose die enkel na langdurig onderzoek vastgesteld kan worden. Tenzij je de complete achtergrond van de gene in kwestie weet, is dit dit geen term om er in slingeren...
Het heeft er inderdaad alle schijn van dat hij last heeft van akoestische hallucinaties; dure woorden voor het horen van dingen die er in werkelijkheid niet zijn. In dit geval stemmen. Dit kan onderdeel zijn van een psychose, de enige die dit kan vast stellen is de arts.
Probeer dus met je broer naar de huisarts te gaan, om daar door verwezen te woorden naar een GGZ. Dit staat voor Geestelijke Gezondheids Zorg. Hier zijn bekwame mensen zoals psychiaters en psychologen die je broer kunnen beoordelen. Het traject zul je dus moeten afwachten.
Wees er voor hem, heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neem idd contact op met de huisarts, en als het erg is met een crisisdienst.
mijn man heeft het ook, bij hem is toen psychose vast gesteld, maar de stemmen kunnen vriendelijk zijn en op den duur kan het steeds erger worden, dit kan door goeie medicijnen naar de achtergrond gedrukt worden, en met praten, ik kan alleen zeggen wees er snel bij, want als hij het heeft en het word erger word je ook bang voor zon persoon..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wie geïnteresseerd is in een wetenschappelijke benadering van stemmen horen er is een lezing hierover (het kan o.a. komen door slaaptekort, blowen, medicijnen) en tips hoe met deze mensen om te gaan, kan de video bij de bron bekijken. De lezing begint vanaf 5 minuten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga aub naar de huisarts, desnoods samen met hem.

Maar het kan zijn dat hij teveel drugs heeft gebruikt en wanneer dan een famlid erbij is, hij niet geheel eerlijk durft te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt niet prettig. Die stemmen kunnen ook opdrachten gaan geven. Ik geloof dat het zomaar eens om geesten ( entiteiten) zou kunnen gaan. Ik kan er een heel lang verhaal over houden, maar als je wil lees dan eens onderstaande link. Zelf geloof ik er in. Maar je moet maar even kijken of jij er iets mee kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dikke min. Deze jongeman moet gewoon naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan uiteraard ook, maar een dikke min lijkt me overdreven vooral als je zelf geen ervaring hebt met bovenstaande. Dat is dan een beetje in de ruimte kletsen. Helaas ken ik meerdere voorbeelden waarbij geesten de tent op zijn kop zetten, daar helpt medicatie niet tegen hoor...