wat zijn alle softdrugs die er zijn in nederland?

ik wil een debat houden op school tegen softdrugs en ik weet wat bij wat hoort.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wiet
hasj
slaap- en kalmeringsmiddelen, zoals Valium en Seresta
Z512099
10 jaar geleden
Hash en Marihuana zijn softdrugs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan ook gewoon op een site kijken van een smartshop, zoals http://www.euphoria.nl/
daar zie je ook alle producten die ze hebben. Al die producten zijn legaal in nederland, en worden dus verstaan onder softdrugs. Je hebt dus ook lichtere XTC en lichtere Paddo's die wel onder softdrugs verstaan worden en dus ook legaal zijn.
En natuurlijk de algemeen bekende softdrugs: wiet, hasj, alcohol, tabak (ook waterpijp-tabak), sommige slaappillen, sommige medicijnen (dit is lastig te zeggen want dat zijn er heeeeel veel), kava, maar ook bijvoorbeeld caffeine is een softdrug..

Antwoorden (2)

Er zijn veel soorten drugs, zowel algemeen bekende als onbekende.

In Nederland verkrijgbare softdrugs zijn oa:
Hasj
Wiet
Cafeïne
Guarana
Kava
Tabak
Alcohol
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lijst van alle softdrugs is moeilijk te geven, omdat verschillende medicijnen zoals slaapmiddelen, pijnstillers en kalmeringsmiddelen hier officieel ook onder vallen.

De lijst van crea klopt wel ongeveer, maar welke zeker niet vergeten moet worden is de Magic Truffle. Dit is een soort paddo die in Nederland nog steeds legaal verkocht wordt en ongeveer dezelfde effecten heeft als de verboden paddo.

Als je echt goed research wilt doen voor je debat zou je eens naar een smartshop bij jou in de buurt kunnen gaan. Hier weten ze alles over softdrugs en kunnen ze je ook precies vertellen wat er allemaal onder softdrugs valt. Je zult verstelt staan wat je nog allemaal legaal kunt kopen in de smartshop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de paddo niet genoemd, omdat deze volgens de politie onder de harddrugs valt: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?157
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De normale paddo is inderdaad een harddrugs en is sinds 1 december 2008 verboden. Maar de truffel, ook wel Magic Truffle, is een mildere soort welke onder de grond groeit i.p.v bovengronds. Het effect van een truffel is erg vergelijkbaar met de effecten van paddo's, maar zijn net wat milder en dus veiliger. Deze valt momenteel nog wel onder de softdrugs en wordt legaal verkocht bij smartshops.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok bedankt.