Hoe komt het dat iedereen naar boven wijst als het over de hemel gaat?

Is de Hemel boven waarom niet beneden? Hoe komt dat, dat een hemellichaam boven je staat snap ik maar de hemel waar hoort die?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk omdat helemaal boven, echt helemaal boven onbereikbaar is. Nu is de hemel voor ons onbereikbaar. Pas als we doodgaan niet meer, als je daar in gelooft. Andere plekken, zoals het binnenste van de aarde, zijn ook onbereikbaar, maar minder onbereikbaar, nog steeds tastbaar. Snap je? Uiteindelijk gaat het om het idee, ligt eraan hoe je er tegen aan kijkt. Ik bedenk me net dat het ook kan zijn, omdat God groot is, hij heeft macht. Macht komt altijd van boven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat is ons aangeleerd... En de hemel, en dat weet je heel goed, die is niet daar, maar hier... En jij bent al in de hemel, daar ga je niet naar toe, want je bent er al...
En het is alleen maar ontdekken hoe je er moet komen en het is toch zo simpel, is het niet Addy?

genieten komt als resultaat van iets... van accepteren... zo simpel is dat... Accepteer alles en je bent in de hemel...

halleluja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die mensen nog in een ontkenningsfase verkeren tegen het feit dat iedereen uiteindelijk naar beneden gaat.
14 jaar geleden
Omdat daar de zon staat, onze G0D.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Gaan we daar allemaal naar toe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, natuurlijk. G0D vergee(f)t alles en iedereen.
De hemel is toch ook boven?
De sterren staat aan de hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
yep.
waar moet je anders naar wijsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de oude Grieken zat het hiernamaals (de Hades) nog beneden, maar de beelden ervan waren zo somber, dat de mensen blij waren met het lichtere beeld van de Christelijke hemel.
Soms is het leven in een illusie draaglijker dan het leven met de werkelijkheid. Vandaar dat men verheugd omhoog wijst, zover mogelijk van de duistere Hades verwijderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hemelwater komt ook van boven he. Ik denk dat het is: de ruimte buiten de aarde is onmetelijk groot en niet te bevatten, de ruimte binnen de aarde is maar beperkt. Iets groots als de hemel mag niet iets beperkts hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de Bijbel wordt meerdere malen gesproken over de hemel (die boven ons hoofd is of boven is).

In het 2e gebod staat bijv het volgende: "Gij zult u geen gesneden beeld, noch enige gelijkenis maken, van hetgeen >boven in den hemel is<,"

Hieronder kun je meerdere verwijzingen vinden in de Bijbel: