Hoe kun je aan jonge kinderen uitleggen dat porno niet goed voor hun is?

Het internet zit vol met vieze sites en jongeren gaan het steeds sneller zoeken. Hoe praat je het hun uit het hoofd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe jong?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
10 jaar
tinus1969
9 jaar geleden
Kinderen van 10 zijn (meestal) helemaal niet geïnteresseerd in porno; ze kunnen er ook niets mee (omdat kinderen van die leeftijd geen sexdrive hebben). Hoogstens vinden ze bloot beschamend. Je lijkt vooral bezig om je eigen angsten en valkuilen op je kinderen te projecteren. maar dat leidt er alleen maar toe, dat je zowel jezelf als je kinderen met iets belast, dat zij niet echt begrijpen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wetende dat ik seksuele gedachten had toen ik 7 was? Ze begint nu al echt de puber uit te hangen.
tinus1969
9 jaar geleden
Nogmaals; is dat zo of is dat jouw projectie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben niet de enige die opmerk dat ze er ongelooflijk snel bij is. Het zal wel aan mij liggen. Nu ik zal mijn gevoel maar aan de kant schuiven.

Het beste antwoord

Je hoeft het ze niet te verbieden, dat verhoogd de nieuwsgierigheid. Je moet ze wel het verschil uitleggen tussen porno en liefde, dat porno over seks gaat zonder liefde en liefde gepaard gaat met gevoelens. Dat porno in een goede relatie (meestal) niet voorkomt. Dat liefde met respect te maken heeft en de porno op internet en tv/video niet. Porno is overdreven met de werkelijkheid, maar mist ook veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Porno beïnvloed je hersenen crea. Zodra je ermee begint neemt het je gedachten over. Ik was verslaafd aan porno ben er depressief van geworden. (Beetje extreem voorval). Dan zou ik het kind moeten begeleiden bijna. 's nachts verandert het je hersenen. De eerste nacht slaap je niet. Het verandert je. Het wordt mooi voorgedaan crea, maar het maakt je kapot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tussen haakjes moet komen moet extreem geval komen ipv voorval
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat dat bij jou gebeurd is vreselijk, goed dat je je kinderen daarvoor wil behoeden. Maar maak er geen obsessie van, je kunt niet voorkomen dat jouw kinderen hier toch eens mee in aanraking komen, thuis of bij vrienden, dat moet je ook niet willen, het maakt ze niet slecht hier soms eens naar te kijken, als ze het verschil maar weten tussen liefde en seks en porno. Praat erover zo snel ze daar aan toe zijn, vertel ze jouw verhaal, het is goed als ze dat kennen. Porno kan verslavend werken, dat moeten ze weten, het verhaal van een ervaringsdeskundige maakt meer indruk dan een verhaal van een deskundige van internet of een boek. Koppel het aan andere verslavingen, alcohol en roken bijvoorbeeld, je kunt soms een biertje pakken omdat je het lekker vind, maar ook dagelijks 1 of meer, omdat je zonder niet kunt slapen. Begin je kinderen op jonge leeftijd voor te lichten over seks, wel gericht op hun leeftijd, bouw dat langzaam op, zodat ze op ongeveer 12 jarige leeftijd weten hoe het zit. Als ze goede voorlichting hebben gehad, zijn ze minder geneigd zelf op onderzoek uit te gaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar zit iets in. Ik weet hoe destructief het was voor mij. Voorlichting is al goed idee. Ik zou kinderen middeleeuws opvoeden. Geen tv, computer gsm... Zou gezonder zijn. Wel als ik ze dan toch porno zou laten zal ik ze maar hints geven zeker. Kan al veel hardporno vermijden.Ik ben christen geworden in de tussentijd dus je weet dat ik koppig ga blijven antwoorden. Bedankt voor de hints! Mijn vraag blijft eigenlijk onbeantwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt ook bepaalde sites blokkeren:
https://www.google.nl/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1OPRB_enNL523NL523&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=sites%20voor%20kinderen%20blokkeren
Maar dan weet je nog niet wat ze bij vrienden doen..
Licht je kinderen goed voor en zorg dat je ze kan vertrouwen en dat zij jou kunnen vertrouwen,verslaving is erfelijk, maar dat wil niet zeggen dat het jouw kinderen ook overkomt. Durf of wil je niet met je kinderen over jouw verslaving vertellen, vertel het dan zo, dat je iemand waarvan jij hield, kent, die dit meemaakte. Je kunt je kinderen niet overal tegen beschermen, daar heb je de tijd en energie niet voor, doe wat je kan doen en hoop dat het goed gaat.
Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OK, bedankt.