Wat is die harde witte rand op de voorhuid?

Ik heb een witte droge rand op mijn voorhuid. Het is nogal vervelend en zorgt soms voor kleine irritatie op de huid. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aanmoet en kan mijn vertellen wat het precies is? Had zelf al iets gelezen van litteken weefsel??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K

Antwoorden (2)

Het kan litteken weefsel zijn.. Heb je een te strakke voorhuid, en deze te hard naar achteren getrokken? Of met masturberen je huid 'stuk' getrokken.. Dan kan het idd een litteken zijn.. Echter lijkt me onwaarschijnlijk.. Ga gewoon langs je huisarts. Deze kijkt echt niet raar op van deze vraag, en kan je gelijk helpen met een oplossing..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Inderdaad: naar de huisarts! En mocht je daar niet zo'n vertrouwen in hebben, of je durft hem of haar zoiets niet te vertellen (wat niet echt nodig is: die mensen hebben alles al eens gehoord hoor): dan zou je moeten overwegen om een andere te zoeken. Echt waar, je hebt soms echt een vertrouwensfiguur nodig, en desnoods zoek je dan een andere.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan. Als het pijnlijk is kunt je eventueel de huid insmeren met vaseline om de huid soepel en gehydrateerd te houden. Dat zal in ieder geval een stuk prettiger aanvoelen! Succes...
Het zou ook smegma kunnen zijn. Maak je je eikel vaak genoeg schoon? Kijk eens even bij de bron!