Als je sperma geeft aan de sperma bank, krijg je er dan geld voor? En zo ja hoeveel dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Geen geld maar je mag wel naar inspirerende plaatjes kijken.
Dus als het ware beloning in natura.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
whaha geniaal antwoord:P
Jazeker!
Als Spermadonor kan je bij wijze van spreken op enkele minuten tijd en op een uitermate plezante manier extra geld verdienen. In België liggen de vergoedingen tussen de 50 en de 80 euro per keer. Bovendien is dit een knelpuntberoep. Er is namelijk een nijpend tekort aan donoren. in België is de oorzaak hiervoor dat je maar donor mag zijn voor een beperkte hoeveelheid vrouwen.

In Nederland is er vooral een tekort omdat donoren omdat volgens de wet de kandidaten niet maar anoniem mogen blijven. Nederlanders komen dan ook vaak in België en donor zoeken, hetgeen de vraag naar donoren in België nog extra vergroot. Een spermadonor moet meestal tussen de 25 en de 45 jaar zijn. In sommige centra mag het echter reeds van je 18 jaar.

Alvorens een vergoeding te krijgen voor je zaad, zal je de eerste keer gratis een staal moeten geven om te testen. Het voordeel is dan wel dat je gratis een gezondheidsonderzoekje krijgt, waarbij men op zoek gaat naar erfelijke aandoeningen en besmettelijke ziekten. Uiteraard dien je ook wel vruchtbaar te zijn en dien je te beschikken over "snelle zwemmers".

Lees hier meer:

http://financieel.infonu.nl/geld/43595-geld-verdienen-zonder-moeite-geen-internetverdienste.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch vind ik het een goede zaak dat de biologische vader niet anoniem blijft.
M.i. is voortplanting, en dus kinderen, de ultieme vorm van creativiteit en het is niet goed dat de resultaten daarvan onbekend zouden moeten blijven.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
dan is er al veel geld door mijn handen gegaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))))
Ja, de donor krijgt een vergoeding als tegemoetkoming van de gemaakte onkosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je antwoord geeft, onderbouw ook waarom het ja is of nee...nu krijg je allemaal minpunten. De vraagsteller heeft ook niets aan je antwoord zo.
Neen, in België krijg je hier géén financiële vergoeding voor. Conform de Belgische wetgeving krijg je wel een onkostenvergoeding en mag slechts een bepaald aantal keren doneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een keer een advertentie voor sperma-donoren gezien en zij boden 25 euro per donatie.