Zijn er prikken voor extra bescherming voor een infectie op vakantie?

Hallo allemaal,

Elk jaar als ik op vakantie ben, ben ik een paar dagen ziek. En elke keer is dit een buik / darm infectie. Ik baal elke vakantie weer want ziek zijn ben ik liever thuis inplaats van op mijn vakantie. Nu vroeg ik mij af of er ook inentingen / prikken zijn die daar tegen beschermen? Of dat je minder vatbaar bent? Het mogen natuurlijk ook tabletten zijn.

Bedankt!

Groetjes

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Heel voorzichtig zijn in wat je te eten en te drinken koopt. Ik weet inmiddels waar gevaar in schuilt, en probeer dat dus te vermijden: geen rauwkost, geen ijs, geen ijsklonten in drinken, alleen water uit een fles die verzegeld is, fruit eerst zelf met flessewater wassen, vlees alleen eten als het door en door gaar is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zorg dat je voldoende brood bij de maaltijd eet, meestal komen deze klachten dan minder voor. In de zuidelijke landen wordt veel met olie gewerkt, daar zit het probleem in.
Castle
9 jaar geleden
Op vakantie goed opletten wat je eet. Geen biefstuk die medium is gebakken, zeer goed opletten met kip. Denk ook aan al die all inclusive resorts waarbij het eten niet op de goede temperatuur ligt. Neem imodium mee voor diarree en inderdaad voldoende brood eten. Als je het niet vertrouwd dan ook niet eten. Ook niet teveel koude ijsjes. Ook goed opletten waar je eet. Als je uit eet dan het liefst een zaak waarbij je in de keuken kan kijken zodat je kan zien of het proper is. Veel plezier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anders even informeren bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus voor Amadea. Buikgriep komt vooral door bacteriën, als voedsel niet goed verhit is. In warme landen ook vaak in kraanwater, dus geen ijsklontjes of kraanwater gebruiken. Genoeg drinken en zorg dat je voldoende suiker en zout binnenkrijgt als je diarree hebt

Het beste antwoord

Maag/darm problemen krijg je door de mindere hygiëne op vakantie. In hotels etc. zijn veel mensen die continu aan deurkrukken zitten, aan de kranen in de toiletten etc en zo raak je makkelijk besmet al was je de hele dag je handen. Verder heersen er bacteriën die thuis minder vaak voorkomen. Ook in voedsel kunnen bacteriën zitten die te maken hebben met de voedselhygiëne. Schepijs is link en salades en alles dat in warmbakken bij een buffet staat.
Neem ook altijd eenflesje handenwasmiddel mee en gebruik het.Het beste is alles voor lief te nemen als je darmen gaan opspelen en zorg er voor een goed middeltje mee te nemen. Ik gebruik (overal ten zuiden van Parijs is het bal!) altijd Okugest, een homeopatisch middel van VSM, dat werkt geweldig. Begin niet gelijk met Imodium omdat dat de darmen stil legt en je juist alles kwijt wilt. Eet normaal, drink goed water en uitzitten.
Als je een cruise maakt, begin je al gelijk met een handenwasgel bij het betreden van de loopplank en altijd voor je een restaurant betreedt en in de toilette zijn doekjes waarmee je de deur kunt sluiten als je weer naar de gang wilt. De deurkrukken zijn grote bronnen van verspreiding van infecties.

Toegevoegd na 42 seconden:
En nee, er zijn geen vaccinaties voor.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, er bestaan geen prikken of medicijnen om een maag/darm infectie oftewel buikgriep te voorkomen. De medicijnen die er zijn hebben vooral als functie om de symptomen te beperken.